opis funkcjonalności systemy ERP enova365
System ERP enova jest oprogramowaniem dość nietypowym jak na system ERP przeznaczony dla małych, średnich firm i dużych. Aplikacja ta może być bowiem dostarczana użytkownikowi na klika różnych sposobów – zarówno lokalnie, jak i w modelu Cloud computing. W tym ostatnim wypadku usługa dostarczana może być w chmurze prywatnej lub, jeżeli użytkownik zdecyduje się na wykupienie abonamentu, w chmurze publicznej, jako usługa Software as a Service.
Aby możliwe było dopasowanie oprogramowania do konkretnych potrzeb przedsiębiorstwa systemy ERP mają niemal zawsze budowę modułową, wśród których są dostępne moduły standardowe, jak i moduły branżowe czy nietypowe moduły przygotowywane pod potrzeby konkretnej organizacji. Nie inaczej jest w wypadku aplikacji enova. Każdy moduł programu ma za zadanie wspomagać określony obszar działalności organizacji: zarządzanie kadrami, rachubę płac, ewidencję środków pieniężnych, fakturowanie, gospodarkę magazynową, sprzedaż, księgę inwentarzową, środki trwałe, księgowość, relacje z klientami, windykację czy sprzedaż mobilną. Na przykład system ERP funkcjonujący w drukarni musi mieć możliwość przygotowywania kosztorysów z uwzględnieniem zapasów magazynowych, kosztów towaru oraz dostępnych gramatur papieru. Powinien też uwzględniać koszt farb i szacować ich wykorzystanie, wyliczać czas pracy maszyn potrzebny do realizacji zlecenia oraz uwzględniać przy kalkulacji zleceń amortyzację i koszty leasingu. Tego typu potrzeby są specyficzne dla określonych firm działającej w danej, konkretnej branży.
W wypadku systemu enova dostępnych jest kilkadziesiąt różnych typów modułów związanych z kadrami i płacami, księgowością, handlem i produkcją, analizą danych, zarządzaniem projektami, szkoleniami, moduły CRM czy moduły organizujące w firmie przepływ pracy i automatyzujące zarządzanie procesami biznesowymi. Całość przystosowana została również do współpracy z oprogramowaniem branżowym i specjalistycznym, dzięki czemu całość funkcjonowania firmy można spiąć w jednej aplikacji wykorzystującej jeden interfejs użytkownika.
ERP w chmurze
Rozwinięciem dostępnego od wielu lat na rynku systemu enova jest enova365, która została stworzona z myślą o przedsiębiorstwach, gdzie istotnym elementem działalności są technologie internetowe, w tym zdalny dostęp. W systemie enova365 dostęp do wszystkich funkcjonalności systemu ERP realizowany jest przez przeglądarkę internetową działającą na dowolnym urządzeniu z dostępem do Internetu. Można więc pracować na urządzeniach mobilnych takich jak tablety czy smartfony. Co ważne, system w modelu chmurowym jest rozwinięciem dotychczasowego, stacjonarnego systemu ERP i zawiera tę samą logikę biznesową, wypracowaną w ramach zdobytych przez lata doświadczeń.
„Celem wprowadzenia do naszej oferty enova365 nie jest zastąpienie dotychczasowego systemu enova. Dzięki zastosowanej technologii, wykorzystującej wspólny rdzeń systemu, enova365 jest naturalnym i w pełni zintegrowanym rozszerzeniem dotychczasowego systemu ERP o technologie internetowe. To unikalne rozwiązanie dostarcza nowych możliwości wykorzystania systemu enova” – mówi Zbigniew Boguś z Soneta sp. z o.o., Program Manager enova365.
Usługa w chmurze
enova365 wykorzystuje interfejs użytkownika opartym o HTML5. Dzięki temu istnieje możliwość dostępu do programu przy użyciu dowolnej przeglądarki internetowej obsługującej standard HTML5, niezależnie od środowiska i systemu operacyjnego. Rozwiązanie enova365 jest dostępne w dwóch modelach:
- jako usługa pracująca w chmurze publicznej na platformie Windows Azure
- jako oprogramowanie instalowane w chmurze prywatnej, z możliwością pełnej integracji z systemem enova (okienkowym).
Możliwość działania w obu modelach uzyskano dzięki zastosowaniu od samego początku tworzenia systemu ERP enova technologii .NET, która pozwala pozwoliła teraz na rozszerzanie możliwości całego systemu bez konieczności aplikacji budowania na nowo i przepisywania poszczególnych modułów. Dzięki zaś zastosowaniu platformy Microsoft Windows Azure oraz budowie aplikacji enova365 w oparciu o HTML5 inżynierom udało się uzyskać możliwość bezproblemowej współpracy z różnymi środowiskami IT wykorzystywanymi przez klientów.
Obecnie do sprzedaży trafiły pierwsze trzy moduły enova365: Handel Start, obsługujący najważniejsze procesy związane z działalnością handlową oraz gospodarką magazynową, Pulpit Pracownika i Pulpit Kierownika służące do samoobsługi pracowniczej, będące kontynuacją produktu enovaNet Kadry Płace. Rozwiązanie umożliwia generowanie oraz zarządzanie wnioskami pracowniczymi i czasem pracy online z dowolnego miejsca o każdej porze. Niedługo dostępne będą w chmurze moduły Kadry i Płace, a w I kwartale 2014 r. firma zapowiada udostępnienie całej funkcjonalności enova w chmurze obliczeniowej.
Zalety zastosowania systemu enova365 w chmurze publicznej:
- nie wymaga instalacji infrastruktury IT w firmie – w szczególności serwerów baz danych, serwerów aplikacyjnych itp.;
- nie wymaga zatrudniania osoby zajmującej się administrowaniem systemu – instalacją i aktualizacją oprogramowania, zarządzaniem polityką kopii bezpieczeństwa baz danych itp.;
- nie pociąga za sobą wysokich kosztów zakupu licencji na oprogramowanie – na rzecz okresowych opłat za korzystanie z systemu;
- pozwala na dostęp do systemu z dowolnego miejsca i różnorodnych urządzeń;
- dedykowany dla małych przedsiębiorstw, nowopowstałych firm.
Zalety enova365 w chmurze prywatnej:
- możliwość zakupu licencji lub korzystania z systemu w modelu usługowym;
- dwa sposoby dostępu do programu: lokalnie oraz z dowolnego miejsca i różnorodnych urządzeń z wykorzystaniem przeglądarki Internetowej: w takim rozwiązaniu część użytkowników korzysta z wersji desktopowej systemu, a część z wersji dostępnej przez przeglądarkę;
- możliwość dostosowania do potrzeb klienta oraz integracji z posiadanymi systemami.
Komentarze
0Nie dodano jeszcze komentarzy. Bądź pierwszy!