W ubiegłym roku firma Codemasters kupiła pełną licencje na samochody F1. Ogłosiła wtedy, że w 2009 roku wypuści F1 2009 na PSP i Nintendo Wii. W maju 2010 r. światło dzienne ujrzy F1 2010 na XBOX 360 PS3 i oczywiście PC.
Codemasters zapewnia, że F1 2010 nie będzie zwykła "arcadówką" jak było to u SONY. W F1 zastosowana ma być bardzo zaawansowana fizyka. Przy tworzeniu gry mają być wykorzystane dane telemetrii wszystkich 20 bolidów które mają być zebrane w ciągu tegorocznego sezonu jak i pierwszych Grand Prix w 2010 roku. W najgorszym wypadku gra wyjdzie w drugim kwartale 2010 czyli w okolicach maja-czerwca.
Codemasters nie zdecydował jeszcze co do rozgrywki online - choć można przypuszczać, że tryb multiplayer będzie dostępny. Grafika ma odwzorowywać nawet najmniejsze szczegóły samochodu. Gra do liczenia fizyki ma używać prawdopodobnie NVIDIA PhysX. Fizyka ma być głównie liczona przez GPU. Spowodowane jest to różną wydajnością procesorów w PS3, Xbox 360 i PC.
Komentarze
7ale mnie jakoś F1 nie kręci, wole WRC
mam nadzieje ze tak bedzie.. bo juz wystarczy tych arcadowych kaszan typu nfs, dirt, colin itd....
chociaz boje sie ze jesli to ma byc na konsole, to te teksty u "mierzeniu bolidow" to sa tylko triki marketingowe a gra bedzie na poziomie zaledwie miernym.