Wydawać by się mogło, że Facebook nie cieszy się już taką sympatią, jak kiedyś. A jednak co szósta osoba na świecie loguje się tam każdego dnia.
Przeglądając komentarze w sieci nietrudno dojść do wniosku, że Facebook należy do grona najbardziej znienawidzonych portali. Zupełnie nie przeszkadza mu to jednak nie tylko w utrzymywaniu, ale wręcz zwiększaniu popularności. I choć wielu życzy mu upadku, najnowsze wyniki finansowe pokazują, że ten nigdzie się nie wybiera.
Nie ma końca narzekaniu na Facebooka, ale liczba użytkowników tego portalu wcale nie maleje. Ba, jet ich obecnie 1,86 miliarda, z czego 1,2 miliarda loguje się każdego dnia – to jedna na sześć osób na świecie (wliczając w to ludzi, którzy nie mają dostępu do Internetu).
Pozostałe serwisy należące do Facebooka również notują coraz lepsze wyniki – z WhatsAppa korzysta 1,2 miliarda użytkowników, z Messengera – 1 miliard, a z Instagrama – 600 milionów. Wraz ze wzrostem liczby użytkowników idą też coraz większe przychody.
W 2016 roku Facebook zarobił ponad 10,2 miliarda dolarów, a zysk w samym ostatnim kwartale wzrósł z 1,56 do 3,57 mld dolarów (w porównaniu do roku ubiegłego). Tak dobre wyniki nie byłyby możliwe, gdyby nie reklamy mobilne, które generują 84 proc. przychodów. W ciągu najbliższych dwunastu miesięcy mają one wygenerować niespełna 30 miliardów dolarów.
Źródło: Facebook Newsroom, Business Insider
Komentarze
9