Facebook kombinuje z nowymi reklamami. Nie będziecie zadowoleni
Facebook wyświetla dużo reklam, a w przyszłości może być ich jeszcze więcej. Platforma zaczęła eksperymentować z nowymi sposobami wyświetlania sponsorowanych treści.
Facebook to popularna platforma społecznościowa, która umożliwia użytkownikom dzielenie się postami, zdjęciami i filmami z rodziną i przyjaciółmi. Użytkownicy mogą również tworzyć i dołączać do grup tematycznych, uczestniczyć w wydarzeniach oraz prowadzić transmisje na żywo.
Oprócz funkcji społecznościowych, Facebook oferuje również narzędzia do marketingu i reklamy, co czyni go ważnym narzędziem dla firm i organizacji. Platforma zaczęła testować nowe miejsce na wyświetlanie reklam, jednak nie wszyscy będą z tego zadowoleni.
Facebook testuje nowe reklamy
Rob Pegoraro z serwisu PCMag zauważył, że aplikacja Facebook na telefony z Androidem zaczęła wyświetlać powiadomienia z reklamami. Co ważne, takie powiadomienia nie wyświetlały się w aplikacji na iPadOS czy przeglądarkowej wersji Facebooka.
Przykłady reklam wyświetlanych w powiadomieniach aplikacji Facebook (foto: Rob Pegoraro PCMag)
Pegoraro zauważył, że aplikacja pozwala ukryć powiadomienia od danego reklamodawcy, jednak nie można całkowicie zablokować wyświetlania sponsorowanych powiadomień.
Sponsorowane powiadomienia miały być wyświetlane tylko przez pewien czas. Później zniknęły z aplikacji.
Testy nowej funkcji
Reklamy wyświetlane w powiadomieniach mogą być skuteczniejsze od zwykłych reklam na tablicy, jednak część użytkowników zapewne nie byłaby zadowolona z takiej “funkcjonalności”.
Pegoraro zapytał firmę Meta o reklamy w powiadomieniach. Platforma potwierdziła, że reklamy na liście powiadomień były tylko częścią testu na małą skalę, ograniczonego do niewielkiej liczby użytkowników.
"Zawsze pracujemy nad tym, aby pomóc markom dotrzeć do większej liczby klientów i ułatwić ludziom odkrywanie firm i produktów najbardziej dla nich odpowiednich" - powiedział w oświadczeniu rzecznik Meta, Tom Channick. "Przeprowadzamy wstępne, ograniczone testy funkcji reklamowych w powiadomieniach i mamy nadzieję, że w miarę zdobywania wiedzy będziemy udostępniać więcej informacji".
Dajcie znać, co myślicie o takiej formie wyświetlania reklam.
Komentarze
2