Aplikacje mobilne

Facebook kombinuje z nowymi reklamami. Nie będziecie zadowoleni

przeczytasz w 1 min.

Facebook wyświetla dużo reklam, a w przyszłości może być ich jeszcze więcej. Platforma zaczęła eksperymentować z nowymi sposobami wyświetlania sponsorowanych treści.

Facebook to popularna platforma społecznościowa, która umożliwia użytkownikom dzielenie się postami, zdjęciami i filmami z rodziną i przyjaciółmi. Użytkownicy mogą również tworzyć i dołączać do grup tematycznych, uczestniczyć w wydarzeniach oraz prowadzić transmisje na żywo. 

Oprócz funkcji społecznościowych, Facebook oferuje również narzędzia do marketingu i reklamy, co czyni go ważnym narzędziem dla firm i organizacji. Platforma zaczęła testować nowe miejsce na wyświetlanie reklam, jednak nie wszyscy będą z tego zadowoleni. 

Facebook testuje nowe reklamy 

Rob Pegoraro z serwisu PCMag zauważył, że aplikacja Facebook na telefony z Androidem zaczęła wyświetlać powiadomienia z reklamami. Co ważne, takie powiadomienia nie wyświetlały się w aplikacji na iPadOS czy przeglądarkowej wersji Facebooka. 

Facebook - reklamy w powiadomieniach
Przykłady reklam wyświetlanych w powiadomieniach aplikacji Facebook (foto: Rob Pegoraro PCMag)

Pegoraro zauważył, że aplikacja pozwala ukryć powiadomienia od danego reklamodawcy, jednak nie można całkowicie zablokować wyświetlania sponsorowanych powiadomień.

Sponsorowane powiadomienia miały być wyświetlane tylko przez pewien czas. Później zniknęły z aplikacji.

Testy nowej funkcji 

Reklamy wyświetlane w powiadomieniach mogą być skuteczniejsze od zwykłych reklam na tablicy, jednak część użytkowników zapewne nie byłaby zadowolona z takiej “funkcjonalności”. 

Pegoraro zapytał firmę Meta o reklamy w powiadomieniach. Platforma potwierdziła, że reklamy na liście powiadomień były tylko częścią testu na małą skalę, ograniczonego do niewielkiej liczby użytkowników. 

"Zawsze pracujemy nad tym, aby pomóc markom dotrzeć do większej liczby klientów i ułatwić ludziom odkrywanie firm i produktów najbardziej dla nich odpowiednich" - powiedział w oświadczeniu rzecznik Meta, Tom Channick. "Przeprowadzamy wstępne, ograniczone testy funkcji reklamowych w powiadomieniach i mamy nadzieję, że w miarę zdobywania wiedzy będziemy udostępniać więcej informacji".

Dajcie znać, co myślicie o takiej formie wyświetlania reklam.

Komentarze

2
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    xxx.514
    1
    Aż się przypomina Ready Player One, gdzie "powierzchnia robocza" googli VR była w 60% zapełniona spamem / reklamami, a "spece" od marketingu się jarali, że dalej będzie można ich używać xD
    • avatar
      piyelax909
      0
      Facebook to jeden wielki spam. Trzeba być nienormalnym żeby instalować apke i łykać te wszystkie śmieci. Korzystam jeszcze tylko że względu na kilka grup. Otwieram konkretne grupy jako zakładki z adblockiem, żeby nie widzieć tego dziadostwa, które kiedyś było tablicą z postami.

      Witaj!

      Niedługo wyłaczymy stare logowanie.
      Logowanie będzie możliwe tylko przez 1Login.

      Połącz konto już teraz.

      Zaloguj przez 1Login