Facebook wciąż na siebie zarabia, ale żyje już głównie dzięki smartfonom
Stwierdzenia mówiące o tym, iż Facebook rośnie w siłę nie są już trafne. Wciąż trzyma się on jednak bardzo dobrze.
Stwierdzenia mówiące o tym, iż Facebook rośnie w siłę nie są już chyba do końca trafne. Z pełnym przekonaniem twierdzić można jednak, że wciąż trzyma się on bardzo dobrze, zarabia dużo, ale jednocześnie zmienia swojego głównego "żywiciela".
Wnioski takie nasuwają się po przejrzeniu najnowszego, opublikowanego właśnie raportu finansowego. W pierwszym kwartale tego roku Facebook wygenerował przychód na poziomie 3,54 miliarda dolarów. To o 42% więcej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku i tylko nieco mniej niż w rekordowym, ostatnim kwartale poprzedniego roku.
Facebook cały czas zarabia głównie na reklamach. To one zapewniły aż 3,3 miliarda dolarów przychodu, ale podkreślić należy, że 73% z tej kwoty to zasługa mobilnej odsłony serwisu. W tym samym okresie poprzedniego roku było to 60%, a więc nie ma wątpliwości, iż portal Marka Zuckerberga żyje już głównie dzięki smartfonom i tabletom.
Jednocześnie jednak odnotowano spadek zysków. Te wyniosły w omawianym okresie 512 milionów dolarów i jest to wynik o 20,2 % gorszy niż równo rok temu. Przy dużo większym przychodzie mogłoby to zatem martwić, ale same liczby są nieco mylące. Facebook w ostatnim czasie ma bowiem sporo wydatków, głównie na prace badawczo-rozwojowe. Cały czas zatrudniani są też nowi pracownicy - obecnie jest ich już ponad 10 000.
Mark Zuckerberg sporo zatem inwestuje i trudno się temu dziwić. Sam portal społecznościowy może się przecież kiedyś ludziom znudzić, mogą przenieść się oni na inny i tym samym dobrze będzie mieć inne źródła dochodu.
Źródło: theverge, minionvilla, mashable
Komentarze
16