Wraz z najnowszym fixem Fallout 4 w końcu dostał działającą obsługę technologii AMD CrossFireX
Po 87 dniach od premiery Fallout 4, firmie AMD w końcu udało się zmusić grę do PRAWIDŁOWEJ pracy w konfiguracjach multi-GPU. Przypomnijmy, że znacznie lepiej poszła implementacja CrossFireX w przypadku Rise Of The Tomb Raider, co zajęło zaledwie dni 5.
Przed paroma dniami firma AMD zaprezentowała sterowniki w wersji 16.1.1, które dodawały obsługę CrossFire do Fallouta 4. Traf chciał, że w tym samym czasie również producent gry zaimplementował nowy patch. Efekt zderzenia niezsynchronizowanych działań Bethesdy i AMD wyglądał mniej więcej tak (osoby cierpiące na epilepsję prosimy o nie odtwarzanie filmu):
W siedzibie AMD zapewne dało się słyszeć ciężkie westchnienie i ruszyły prace nad hotfixem do sterowników 16.1.1. I tak - udało się. CrossFireX w Fallout 4 w końcu działa dobrze!
Sprawdziliśmy jak z rozwojem sterowników zmieniała się wydajność gry na karcie ASUS Radeon STRIX R9 390X - finalnie z dwiema kartami w konfiguracji CrossFireX.
Fallout 4 - 3840 x 2160
[kl./s.] Ultra + FXAA
Crimson 16.1.1 hotfix (CrossFireX) | 58 46 |
AMD Crimson | 33 25 |
AMD Catalyst 15.11.1 | 32 25 |
AMD Catalyst 15.11 | 29 19 |
Wydajność gry ładnie poszła w górę już w dedykowanych dla gry sterownikach (15.11.1), ale komfortowa rozgrywka w 4K stała się możliwa dopiero od najnowszego fixa 16.1.1. Czy to dobry powód by wrócić do świata czwartego Fallouta?
Uwaga - Fallout 4 w konfiguracji CrossFIreX działa gorzej z wyłączoną synchronizacją pionową.
Źródło: informacja własna
Komentarze
8