Fałszywy komunikat o znalezieniu wirusa na smartfonie - uciążliwe reklamy
Fałszywy komunikat o znalezieniu wirusa na smartfonie - jak go usunąć? Krótki poradnik jak radzić sobie z uciążliwą reklamą.
Od czasu do czasu dostajemy sygnały, że po wejściu na mobilną wersję benchmark.pl wyskakuje komunikat o znalezieniu wirusów – „Znaleziono 4 wirusy!”. Takie informacje od użytkowników są dla nas bardzo niepokojące, postanowiliśmy więc temat dokładnie wyjaśnić.
Cała sprawa nie jest winą benchmark.pl. Komunikat pochodzi ze strony „android-security.brooke.website” (podajemy adres informacyjnie, prosimy o niewchodzenie na tę stronę). Możliwe, że nadawcy tego SCAMu wykorzystują lukę w reklamach Google AdSense. Próbują wzbudzić zaufanie informując „życzliwie”, że złapaliśmy wirusa, mimo, że tak naprawdę go nie mamy. Nie należy klikać w żaden element tego komunikatu.
Fałszywy komunikat o znalezieniu wirusa na smartfonie
Niestety wycofanie się zazwyczaj nie wchodzi w rachubę, gdyż za pomocą przycisku COFNIJ nie da się wyłączyć tego fałszywego powiadomienia. Konieczne jest wyczyszczenie danych przeglądarki.
Zauważyliśmy, że pojawia się on na Google Chrome lub innych bazujących na Chromium/WebKit. Zaprezentujemy więc krótką procedurę postępowania przygotowaną na bazie Google Chrome.
1. W przeglądarce wchodzimy w Ustawienia, a następnie w Prywatność.
2. Teraz na samym dole mamy opcję Wyczyść dane przeglądania. Dotykamy ją.
3. Zaznaczamy do usunięcia przede wszystkim Pamięć podręczną, Pliki cookie i Historię. Dotykamy przycisku Wyczyść.
4. Wyłączamy przeglądarkę - przycisk ostatnich aplikacji (kwadrat na dolnym pasku systemowym lub w ramce pod wyświetlaczem) i przesuwamy podgląd przeglądarki w bok.
Po kolejnym uruchomieniu przeglądarki fałszywy komunikat nie powinien się pojawić.
Mamy nadzieję, że podobny przypadek dotknął jak najmniejszą liczbę z was. Jeśli jednak tak się teraz stanie, będziecie wiedzieli już jak sobie z tym problemem poradzić.
Źródło: inf. własna, businesskorea (grafika)
Komentarze
21Wystarczy zamknąć dana kartę i otworzyć stronę jeszcze raz. Komunikat ten nie za każdym razem się pojawia