Ubisoft opublikował dziś oficjalne wymagania sprzętowe świetnie zapowiadającej się kontynuacji wielkiego hitu z 2004 roku. Mowa oczywiście o grze Far Cry 2, której premiera powinna mieć miejsce na przełomie września i października. Poniżej prezentujemy Wam minimalne i rekomendowane przez twórców wymagania sprzętowe tejże gry. Patrząc na tą specyfikacje trzeba przyznać, że Ubisoft wziął sobie do serca narzekania graczy o słabej optymalizacji pierwszej części Far Cry i postawił sobie za cel uczynienie części drugiej dostępną dla znacznie większej rzeszy użytkowników.
Minimalne:
- Procesor - Pentium 4 3.2 Ghz, Pentium D 2.66 Ghz, AMD Athlon 64 3500+ lub lepsze
- Pamięć RAM: 1 GB
- Karta graficzna: NVidia 6800, ATI X1650 lub lepsze (wymagana obsługa Shader Model 3 i 256 MB na pokladzie karty)
- Napęd: DVD-ROM
- Dysk twardy: ok. 12 GB
Rekomendowane:
- Procesor: rodzina Intel Core 2 Duo, AMD 64 X2 5200+, AMD Phenom lub lepszy
- Pamięć RAM: 2 GB
- Karta graficzna: NVidia 8600 GTS lub lepsze, ATI X1900 lub lepsze (rekomendowane 512 MB)
- Karta dźwiękowa: obsługująca system 5.1
Obsługiwane karty graficzne:
- NVidia 6800, NVidia seria 7000, seria 8000, seria 9000, seria 200 oraz latoptopowe układy 8800M i 8700M
- ATI X1650 – seria 1950, seria HD2000, seria HD3000 i seria HD4000
Komentarze
31Jak na swoim procu P4 2,26 @ 2,9 Ghz, mogłem grać w Crysisa na upragnionych 20fps to tutaj juz pewnie nie. (Crysis potrzebowal 2,8Ghz). To sie nazywa optymilizacja
HIGH - Quad 2.4 + 9800GX2
MED - C2D + 8800Gts
Z tego co wiem to nawet Crysis teoretycznie obsługujący 4 rdzenie chodzi na nich tak samo jak na 2, więc na Core 2 Duo będzie można spokojnie grać. A co do pamięci karty graficznej to na 256mb będzie prawdopodobnie ograniczenie co do jakości tekstur (przywykłaem już do tego). A gra w Crysisa z 20FPS nie jest wcale płynna. Jeśli będzie tak zoptymalizowane jak CoD4, czyli po równo CPU i GPU, to jak dla mnie bomba, specjalnie proca podkręcę do 3,0ghz :DD
,,Co?!!! FarCry miał słabą optymalizację?? Wy chyba nie wiecie co piszecie. W pierwszą część FarCrya można było grać na słabym procku Athlon 2000+, 256MB ramu i GF4 Ti 4200. To była super gra z super grafiką i bardzo mało wymagająca''
Tak sie sklada,ze doskonale pamietam dzien premiery far cry i sie absolutnie nie zgodze z ta opiniá!
Mialem wtedy blaszaka na P4 Northwood 3gz + 1 gb ram + sapphire 9800pro a i tak zdazalo sie ,ze klatki lecialy do 16 przy rozdzialce 1280x1024 i max detalach!
Titanium 4200 nie bylo w stanie uciagnac tego nawet w 800x600 przy max detalach
pozdro for all :-)
Chodził na prolink geforce 2 mx 400 ja na tym przeszedłem farcry!!!!
ale na Geforce4 titaniu 4400 Gainward (1600zł) u kumpla z szkoł chodził jedynie na medium(spokojnie ale wyżej już szło gorzej), a prolink ti4200 i medium było w sam raz. Wszędzie xp 1700@2100 ofc ;p
Jeśli teraz będzie tak samo to na moim
64 3800+(2400@2900)
7600gs
1 gb ram
barracuda
sobie to pogram
(crysis też przeszedłem)
pozdrawiam
Pozdrawiam
ale na Geforce4 titaniu 4400 Gainward (1600zł) u kumpla z szkoł chodził jedynie na medium(spokojnie ale wyżej już szło gorzej),
wrazenie takie odniosles tylko dlatego ,ze karty z segmentu mx tak dwojki jak i czworki nie posiadały jenostek pixel i vertex shader wiec tak naprawde byly w stanie wyswietlic jakies badziewie na ekrenie nie mające zbyt wiele wpolnego z prawdziwą grafiką jaką na tamten czas oferowal far cry! :-)
pozdro
Mi wystarczy x1950pro do 1024*768, podejrzewam że wersja xt pociągnie spokojnie w 1024*1280. Na moim też pójdzie, tylko w ekstremalnych momentach lepiej mieć kilka zapasowych fps ;)
Jak zobaczyłem wyniki testów od razu mi się humor poprawił. Wygląda na to że nowy Far Cry jest naprawdę dobrze zoptymalizowany i nie trzeba mieć specjalnie mocnej karty żeby się cieszyć wysokimi ustawieniami grafiki oraz w miarę płynną animacją.
ale ogólnie jest gorsza, granaty rzucane w dżunglę nic nie niszczą (nawet roślinność na nie nie reaguje) :(
koktajle mołotowa jakoś marnie wyglądają, w crysisie większość chatek można było roznieść na strzępy.
do tego błędy przy instalacji (źle pokazywany interfejs, przy aktualizacji pojawiły się na interfejsie klucze (nazwy kluczy/zmiennych) zamiast poprawnych tekstów - nie było wiadomo co klikać), minimalna czułość myszki w grze wciąż jest za duża, musiałem zmniejszać czułość w windowsie :/
niestety po Crysisie nic już nie jest takie same...
tylko że w tekscie brakowało nazwy klawisza (chyba z klaw. numerycznej nie były np. pokazywane) - po cholere mi taki tekst zatem? z którego nic nie wynika
a, i skorzystanie z broni stacjonarnej (z jakiegoś CKMa), używasz go naciskając klawisz interrakcji, a jak odejść ??!! wszystko naciskałem i się okazało po kilkunastu sekundach że literka 'E' to robi.
tylko że nigdzie w konfiguracji niczemu literka 'E' nie była przypisana. widać gdzieś ją ktoś zahardkodował...