Alex Hutchinson, dyrektor kreatywny Far Cry 4, zapytany został w ostatnim wywiadzie o różnice, jakie dzielić będą grę na poszczególnych platformach.
Ubisoft nie szczędzi nam informacji na temat kolejnej odsłony serii Far Cry. Chociaż została ona dopiero co zapowiedziana, to systematycznie dowiadujemy się czegoś nowego. Tym razem odniesiono się do kwestii technicznych.
Alex Hutchinson, dyrektor kreatywny Far Cry 4, zapytany został w ostatnim wywiadzie o różnice, jakie dzielić będą grę na poszczególnych platformach. Jak łatwo się domyślić, nie została udzielona dokładna odpowiedź, ale dowiedzieliśmy się tego, iż na tę chwilę najważniejsze są dla twórców komputery.
To właśnie na nich tworzona jest gra na wszystkie platformy (a nie jest to standardem, czego dowodem chociażby Assassin's Creed). Dzięki temu gracze otrzymać mają jednak świetnie wyglądający produkt również na konsolach.
"Bardzo chcielibyśmy, aby rozgrywka była taka sama na wszystkich platformach. To oczywiście, dlatego też opieramy się na najbardziej zaawansowanych technicznie rzeczach. Wyobraźcie sobie, że wszystko co widzimy, czy to futro zwierząt, trawa na ziemi lub liście na drzewach, zostało mocno poprawione w wersjach na nowe konsole. [...] Tym razem rozwijamy grę na PC, dzięki czemu również na konsolach zobaczycie tę wersje w wysokiej jakości. Już na pierwszy rzut oka zobaczycie, że jesteśmy w stanie zapewnić na konsoli zdecydowanie najlepszą grę, jaką tylko można stworzyć."
Nie padło stwierdzenie sugerujące, iż na PC gra prezentować będzie się najlepiej, ale można przypuszczać, że właściciele tej platformy doczekają się kilku efektów "na wyłączność".
Przypomnijmy, iż Far Cry 4 pojawi się w listopadzie. Gra dostępna będzie na PC, a także konsolach PlayStation 4 i Xbox One oraz PlayStation 3 i Xbox 360.
Źródło: dsogaming
Komentarze
50Zresztą zauważyć można że producenci starają się zachować podobną jakość na wszystkich platformach (konsole i PC)
Jako przykład podać mogę wyciek informacji o przygotowywanym Sleeping Dogs w wersji HD na nowe konsole i PC.
Gra ma przecież 2 lata dopiero! Są nawet starsze tytuły, które wciąż obciążają dzisiejsze komputery na ustawieniach ULTRA.
Fakt że to inny producent, ale czy to tak naprawdę coś zmienia? Większości i tak chodzi tylko o pieniądze.
droga redakcjo mam pytanie.
Pytam poważnie.Na czym był tworzony assasin? na Amidze? Zawsze wyobrażałem sobie,że gry pisane są przy użyciu PC (na PC), z tego waszego tekstu jednak wynika co innego.
oh wait
W końcu Ubisoft pod tym względem robi się mało wiarygodny.
B.)Najlepsze w Far Cry 3 było to że wyszedł BLOOD DRAGON - gierka lekko licząc o googolplex lepsza od nudziarstwa FC3, teraz może wyjdzie BD2.
-----
Ubisoft myśli podobnie ;)
http://www.benchmark.pl/aktualnosci/ubisoft-optymalizacja-gier-na-pc-wypowiedz.html