Mobile

Fascynujemy się nowymi technologiami, ale ich nie rozumiemy

przeczytasz w 1 min.

Z nowymi technologiami spotykamy się już każdego dnia. Pytanie czy korzystamy z nich świadomie?

Skoro zaglądacie na nasze łamy z zainteresowaniem śledzicie zapewne tematykę nowymi technologii. Przeprowadzone na zlecenie firmy Samsung badania pokazują, że nie jesteście w tym osamotnieni.

Z danych zebranych na podstawie 10 138 wywiadów online wynika, że 55% Europejczyków fascynuje się nowymi technologiami, a 52% używa ich w znacznie większym zakresie niż dwa lata temu. Co jednak warte zaznaczenia, aż 72% przyznaje, że tylko udaje dokładne zrozumienie znaczenia terminologii dotyczącej najnowszych rozwiązań technicznych.

Najczęściej pojawiają się problemy z takimi pojęciami jak „chmura”, „streaming” i „internet rzeczy”. Brak pełniejszej wiedzy na temat danej technologii czy urządzenia to wbrew pozorom spory problem. Niemal 1/4 respondentów stwierdziła, że błędne rozumienie terminologii powoduje, że nie są w stanie wykorzystać wszystkich funkcji urządzenia. 43% badanych Europejczyków przyznało, że posiada przynajmniej jeden produkt, którego stopień zaawansowania technologicznego przekracza ich potrzeby, a co dziesiąty respondent (11%) uważa się za zagubionego w świecie technologii.

„Nasze badania pokazują, że terminologia stosowana w odniesieniu do dzisiejszej technologii dla niektórych konsumentów może stanowić utrudnienie. Podejmujemy szereg działań w celu rozwiązania tego problemu, w tym poprzez uproszczenie używanego języka i prowadzenie szkoleń z umiejętności cyfrowych dla 400 000 młodych ludzi. Uważamy jednak, że kwestia ta dotyczy całej branży i jeśli zostanie przez nią zlekceważona, przerodzi się w barierę na drodze dalszego postępu technologicznego. Wraz z przesuwaniem granic technologii mobilnej, cyfrowej i telewizyjnej branża musi być świadoma tego, w jaki sposób udostępniamy te korzyści poszczególnym użytkownikom.” – David Lowe, CMO of Samsung Electronics Europe

Samsung jest jednym z tych producentów, który stara się zapewnić przyszłym pokoleniom możliwość wygodnego korzystania z najnowszych technologii, czego efektem są chociażby realizowane w Polsce projekty edukacyjne: Mistrzowie Kodowania oraz Samsung Labo. Wypada stwierdzić, że podobnych inicjatyw potrzeba więcej.

Producent przygotował infografikę dotyczącą omawianego badania. Możecie pobrać ją w formacie pdf. Przy okazji dajcie znać, jak wy czujecie się w świecie nowych technologii.

Źródło: samsung

Komentarze

14
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    mark44
    16
    Dobrze że nie robią takich badań wśród użytkowników Appla ;)
    • avatar
      pawlito011
      11
      To że ludzie kupują gadżety, bo są ładnie zareklamowane, albo ktoś inny już to ma i nie wykorzystują nawet tego w pełni było wiadome i bez badań samsunga :D
      • avatar
        Konto usunięte
        8
        Ale czy wszyscy wiedzą jak bardzo zaawansowany jest papier toaletowy który używamy?
        • avatar
          Nullmaruzero
          2
          "Synek, patrz jaki sobie tatuś telefon kupił. Osiym rdzyniuf, wodoodporny, 4G, 32 giga pamięci 15 mega aparat [itp. itd.]". I przez następny rok tylko słyszę "Ku*wa, jak tym telefonem je*nę o ścianę... robi co chce". A jak ja komputer pierwszy poznawałem, dłubałem w ustawieniach, instalowałem różne rzeczy, sprawdzałem, testowałem, modyfikowałem to jojczył że go tylko psuję i że rakiety z niego nie zrobię. Dziś jestem informatykiem xD
          Morał z tego jest taki, że może i jesteśmy pokoleniem technologicznym, ale to jak do owych technologii podchodzimy i używamy dalej w dużej mierze było uwarunkowane przez naszych rodziców. Dla nich to gadżety, dla nas to zabawki a dopiero dla naszych dzieci będą to narzędzia (generalizując). To się zmieni dopiero za parę dekad.
          • avatar
            BluePandoraBox
            0
            większość ludzi jak ich zapytać co mają w komputerze to odpowiadają że ich nie interesuje ma chodzić
            ale jak jest jakikolwiek nawet drobny problem choćby często spotykany - przestawienie Y z Z to rozkładają ręce i nie wiedzą jak to zmienić, oczywiście odpowiedź jak się zapytać co zrobiłeś jest jedna - samo się zrobiło
            jak to słyszę to mnie trafia wrrrr
            klikają na co popadnie, nie patrząc a później się dziwią że ustrojstwo im nie chodzi tak jak powinno, nie zainteresują się aby poznać podstawy, manual? a co to jest? a było w pudełku? .. sic!!!
            zresztą dobrze ze są takie głąby, przynajmniej serwisy mają zajęcie i kasę :)
            • avatar
              Konto usunięte
              0
              Z telefonów typu smartphone korzysta każdy. A jak wiemy nie zawsze jesteśmy w biurze. Często urządzenia są narażone na upadek czy zarysowania. Już teraz w S7 zastosowano stop aluminium wykorzystywany w lotnictwie czy najtwardsze gorilla glass. A Wy jak myślicie, wersja active to dobry pomysł? Ambasador marki Samsung

              Witaj!

              Niedługo wyłaczymy stare logowanie.
              Logowanie będzie możliwe tylko przez 1Login.

              Połącz konto już teraz.

              Zaloguj przez 1Login