Final Fantasy to bez wątpienia jedna z najlepiej rozpoznawalnych serii RPG (role-playing game) na świecie. Pomimo typowo japońskiego podejścia do tego gatunku gier Final Fantasy cieszy się niesłabnącą popularnością od ponad 20 lat, a kolejne jej odsłony sprzedają się w ogromnych ilościach.
Nie dziwi więc fakt, iż Microsoft tak bardzo zabiegał u producenta serii - Square Enix o to, aby następna część Final Fantasy ukazała się również na konsole Xbox 360 (przerywając w ten sposób dotychczasową ekskluzywność tejże serii dla konsoli Sony). Oczywiście, jak można było sie spodziewać monopol został złamany i tworzony właśnie Final Fantasy XIII ukaże się na obu "nextgenowych" konsolach.
Jak można się domyśleć, pomimo planowanej premiery dopiero na 2010 rok gra już teraz rozpala do czerwoności wszystkich miłośników opisywanej serii. Tych właśnie graczy zainteresuje zapewne fakt, iż oprawa graficzna FFXIII dość mocno się zmieniła i to niekoniecznie na lepsze.
Do takich wniosków doszli redaktorzy serwisu Kotaku, którzy zestawili ze sobą stare i nowe zdjęcia z gry (udostępnione w czerwcu tego roku). Poniżej możecie je zobaczyć, samemu porównać i ocenić.
Zdjęcie z sierpnia 2008 roku
Zdjęcie z czerwca 2009 roku
Postać Oerba Dia Vanille - zdjęcie z sierpnia 2008 roku
Postać Oerba Dia Vanille - zdjęcie z czerca 2009 roku
Zdjęcie z sierpnia 2008 roku
Zdjęcie z czerwca 2009 roku
Komentarze
39zmiany na gorsze dotknęły również geometrii,a o teksturach to nawet nie wspomnę(sępy z Sony zaoszczędzili z 5 dolarów na RAM-ie i mamy tego efekty).
Dodatkowo wyraźnie widać, że są to sceny przerywnikowe (cut scenes) to jak znam Sony i serię FF zostały one pre-renderowane.
a tak na serio: w ta gre sie gra dla grafiki ?
Karta graficzna w PS3 jest slaba, wiec lepszej grafiki na konsolach nie bedzie - cudow nie zrobia.
Mysle, ze z wejsciem kart graficznych mowej generacji zrobi sie ogromna przepasc w jakosci grafiki miedzy konsolami a kompami.
Druga sprawa, że kto wiem, może konieczność robienia gry na obie platformy (PS3, X360) i chęć aby nie było pomiędzy nimi drastycznych różnic spowodowała, że końcowy efekt graficzny wygląda jak wygląda (wiecie, dostosowanie się do tego "słabszego" sprzętu). Może gdyby ta gra była PS3 albo X3360 only, to grafika by byłą lepsza.
A na koniec, nawet jak to będzie tak wyglądało to i tak w to zagram. No i do premiery jeszcze trochę czasu, nie panikujcie ale też nie nastawiajcie się na fotorealistyczną grafikę o którą i tak w tej grze nie chodzi.
Pozdro.
pozdro dla analfabety, toz to ff nie macie i nie podkresla bledow ?