3DMark przetestuje wydajność w trybie DirectX 12 i Mantle API [AKT.]
Na targach GDC 2015 po raz pierwszy zaprezentowano nowy test w benchmarku 3DMark.
Futuremark pracuje nad nowym testem dla najnowszego benchmarka 3DMark, który pozwoli przetestować wydajność komputera w trybie DirectX 11, DirectX 12 i Mantle API. Tryb ten zademonstrowano na stoisku Microsoftu podczas targów Game Developers Conference 2015.
Nowy test porównuje wydajności bibliotek DirectX 11, DirectX 12 i Mantle API – w tym celu sprawdza ile obiektów da się narysować przy zachowaniu danego stopnia płynności animacji (30 fps). Jest to więc test typowo syntetyczny, który raczej nie ma wiele wspólnego z grami.
Podczas prezentacji wykorzystano platformę testową z procesorem Intel Core i7-4770R i zintegrowanym układem graficznym Iris Pro 5200. Ze względu na brak kompatybilnej karty graficznej, aplikacja pominęła testowanie wydajności w trybie Mantle API.
Wyniki w trybie DirectX 11 nie były zbyt imponujące - platforma potrafiła wygenerować 663 627 obiektów w trybie jednowątkowym i 697 921 obiektów w trybie wielowątkowym. DirectX 12 przyniósł mniej więcej 3-krotny wzrost wydajności, bo platforma potrafiła już wygenerować 2 165 551 obiektów w ciągu sekundy.
Aktualizacja 23.03.2015
Futuremark zapowiedział, że w najbliższy czwartek (26 marca) wyda aktualizację benchmarka 3DMark, która wprowadzi wspomniany test Overheat - pozwoli on porównać wydajność komputera w trybie DirectX 11, DirectX 12 i Mantle API. Warto jednak zauważyć, że do uruchomienia testu w trybie DirectX 12 wymagany jest system operacyjny Windows 10, a do trybu Mantle API karta graficzna bazująca na architekturze AMD GCN. Wiadomo też, że fińskie studio przymierza się do wydania testu, wykorzystującego potencjał interfejsu Vulkan API (wcześniej znanego jako nextGL), jednak szczegóły na ten temat jeszcze nie są znane.
Źródło: Hardware, Sweclockers
Komentarze
27a czym się różnią platformy jedno i wielo wątkowe w tym teście.
Jeszcze więcej nic nie znaczących w realnym zastosowaniu cyferek!