Nowym 3DMarkiem przetestujemy wydajność komputerów, laptopów, tabletów i smartfonów
Dla Windows, Androida, iOSa
Futuremark pracuje nad nowym benchmarkiem z serii 3DMark, który pozwoli zmierzyć wydajność urządzeń działających pod obsługą systemów Windows, Windows RT, Android i iOS.
Już od jakiegoś czasu wiadomo,że firma Futuremark pracuje nad dwoma nowymi odsłonami popularnego benchmarka 3DMark – wersji dla telefonów Android oraz dla komputerów z systemem operacyjnym Windows. Wygląda jednak na to, że ostatecznie producent połączy obydwa projekty.
Nowy benchmark ma działać zarówno na komputerach systemem Windows jak i urządzeniach mobilnych z systemem Windows RT, Android oraz iOS. Dzięki takiemu rozwiązaniu będzie można porównać wydajność całej gammy urządzeń – począwszy od smartfonów, przez tablety, a na wydajnych komputerach z kilkoma kartami graficznymi kończąc.
W aplikacji ma się znaleźć łącznie dziesięć testów, które zostaną pogrupowane w trzech kategoriach - Ice Storm, Cloud Gate i Fire Strike. Pierwsza z nich obejmuje dwa testy graficzne i jeden test fizyki, sprawdzające wydajność układu graficznego i procesora w urządzeniach z systemem Windows RT, Android i iOS. W przypadku systemu Windows test wykorzystuje silnik zgodny z DirectX 11 ograniczony do poziomu DirectX3D 9, natomiast dla urządzeń z Androidem i iOS zostanie on uruchomiony w trybie OpenGL ES 2.0.
Kolejna kategoria obejmuje dwa testy graficzne i jeden test fizyki, a przeznaczona jest ona dla laptopów i komputerów stacjonarnych. Cloud Gate wykorzystuje silnik zgodny z DirectX 11, ale został on ograniczony do możliwości DirectX3D 10. Dzięki temu sprawdzi się podczas testowania kart graficznych zgodnych z DirectX 10.
Ostatnia grupa została zarezerwowana dla wydajnych komputerów stacjonarnych, a znajdziemy w niej dwa testy graficzne, jeden test fizyki oraz jeden test mieszany (jednocześnie obciążający CPU i GPU). Testy graficzne sprawdzą możliwości kart graficznych zgodnych z DirectX 11.
Nowa wersja benchmarka 3DMark ma zadebiutować pod koniec roku. Poniżej możecie zobaczyć filmik prezentujący jego działanie na tabletach Microsoft Surface, Google Nexus 7, ASUS Eee Pad Transformer Prime Apple iPad 4 i iPad mini oraz smartfonach Samsung GALAXY S III i Apple iPhone 5.
Źródło: 3DMark
Komentarze
24Skoro i tak OpenGL ES 2.0 jest na komorkach to dorobienie renderera pod OpenGL 3/4.x na PC to juz nie bylo by problemem duzym.
Te same testy 3D na obu systemach, co więcej wymuszenie zmiany rodzielczości ekranu w Androidzie
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.rockgame.benchmark3d&feature=search_result#?t=W251bGwsMSwyLDEsImNvbS5yb2NrZ2FtZS5iZW5jaG1hcmszZCJd