• benchmark.pl
  • Gry
  • RTX 5080 na abonament. Nvidia Blackwell zmierza do GeForce Now
Gry

RTX 5080 na abonament. Nvidia Blackwell zmierza do GeForce Now

przeczytasz w 1 min.

Podobają ci się możliwości GeForce 5080, ale nie masz ochoty wydawać 5000 zł na nową kartę graficzną? Nvidia proponuje alternatywne rozwiązanie.

Nvidia ogłosiła wprowadzenie architektury Blackwell do platformy grania w chmurze GeForce Now. W ramach tej modernizacji, serwery zostaną wyposażone w podzespoły odpowiadające kartom graficznym klasy GeForce RTX 5080.

Twórcy chwalą się, że moc obliczeniowa na poziomie 62 teraflopów pozwoli na 2,8-krotne zwiększenie liczby FPS-ów względem poprzedniej generacji. Technologia Nvidia DLSS 4 Multi-Frame Generation ma umożliwić strumieniowanie obrazu w rozdzielczości do 5K przy 120 klatkach na sekundę oraz do 360 klatek na sekundę w rozdzielczości 1080p. Dzięki technologii NVIDIA Reflex minimalne opóźnienia mają wynosić 30 milisekund.

Dzięki architekturze Blackwell zauważalnej poprawie ulec ma także jakość śledzenia promieni, obsługi AI w grach oraz samego streamingu. Tryb Cinematic-Quality Streaming wykorzystuje nowe rozwiązania chmurowe w celu poprawy wierności kolorów, płynności strumienia i ogólnej jakości obrazu.

Kolejna z zaplanowanych nowości to funkcja Install-to-Play, która umożliwi instalację dodatkowych 2000 gier ze Steama w prywatnej przestrzeni chmurowej. Dzięki temu łączna liczba obsługiwanych przez GeForce Now tytułów przekroczy 4500. Nvidia oferuje 100 GB abonentom Ultimate z opcją dokupienia dodatkowej pamięci. 

RTX 5080 w GeForce Now - ceny i dostępność

Nvidia ogłosiła, że proces modernizacji serwerów ruszy we wrześniu. Karty Blackwell będą zarezerwowane dla użytkowników planu GeForce Now Ultimate, wycenionego na 109 zł miesięcznie lub 539 zł w opcji półrocznej. 

Limity? Abonament Ultimate pozwala grać w najwyższej jakości przez 100 godzin miesięcznie, z czego maksymalna długość pojedynczej sesji to 8 godzin.

Komentarze

1
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    GejzerJara
    0
    no niezłe. czyli rób świetną grafę aby mieć jak najmniejsze opóźnienia w generowaniu obrazu, potem dorzuć do tego RT aby zabić wydajność grafy i zwiększyć opóźnienia w generowaniu ramek. aby odzyskać wydajność, rób DLSS z tworzeniem dodatkowych ramek razy 4, co jeszcze bardziej zwiększa opóźnienia, a na końcu ..... aha! tylko mysz na kablu, bo mysz radiowa (bezprzewodowa) zwiększa opóźnienia dla gracza. Ale granie w chmurze z ogromnym opóźnieniem jest hmm..... OK :)

    czy ktoś czegoś nie rozumie?

    Witaj!

    Niedługo wyłaczymy stare logowanie.
    Logowanie będzie możliwe tylko przez 1Login.

    Połącz konto już teraz.

    Zaloguj przez 1Login