Jak donoszą dziś branżowe serwisy internetowe pecetowa edycja gry Ghostbusters: The Video Game, która w tym tygodniu zadebiutuje na półkach sklepowych Ameryki Północnej (premiera w Europie dopiero pod koniec roku dzięki czasowej ekskluzywności wersji przeznaczonej na konsole Sony) będzie pozbawiona jakiegokolwiek trybu wieloosobowego, a także dalszego wsparcia w postaci zawartości dodatkowej DLC. O ile jednak brak DLC można zrozumieć (na razie niewielki ułamek gier na PC ma taką opcje) o tyle nie zaimplementowanie trybu rozgrywki sieciowej wydaje się być zupełnie pozbawione sensu. Tym bardziej, że edycje gry przeznaczone na konsole Xbox 360 i Playstation 3 taki tryb mają. Niestety, na ta chwile nie wiadomo dlaczego wersja PC została w ten sposób okrojona. Nie da się jednak ukryć, że informacja ta nie wpłynie na zwiększenie popularności tego tytułu wśród graczy pecetowych.
To jednak nie jedyny problem gry Ghostbusters (PC). Okazuje się bowiem, że produkcja ta będzie posiadała zabezpieczenia DRM w postaci osławionego już SecuROMa wymagającego przeprowadzenia autoryzacji gry za pośrednictwem Internetu.
Jakby tego było mało ujawnione na łamach serwisu Spookcentral minimalne i zalecane wymagania sprzętowe gry sugerują, że do płynnej zabawy będziemy potrzebowali całkiem niezłej maszynki.
Minimalne wymagania:
- System: Windows XP SP2/ Windows Vista (32-bitowy lub 64-bitowy)
- Procesor: Intel E4300 Core2Duo lub AMD Athlon X2 +3800 (procesory takie jak Pentium D805 nie są wspierane)
- Pamięć RAM: 2 GB
- Dysk twardy: 9 GB wolnego miejsca
- Karta graficzna: ATI Radeon seria X1800 z 512 MB pamięci na pokładzie, Intel GMA seria 4, NVIDIA GeForce 8400 z 512MB pamięci na pokładzie, wymagana obsługa Shader Model 3.0! (karty z mniejszą ilością pamięci nie są wspierane)
- Karta dźwiękowa: kompatybilna z DirectX 9.0c
Zalecane wymagania:
- Procesor: Intel E8400 Core2Duo lub odpowiednik
- Pamięć RAM: 4 GB
- Karta graficzna: ATI Radeon HD seria 4800, NVIDIA GeForce seria GTX 260 lub wyższa
Komentarze
10W dzisiejszych czasach gra bez multiplayera nie przejdzie.
Drażni mnie jeden fakt: mój GeForce już nie pociągnie, 256 Ram, nawet DDR3 to już widocznie za mało, muszę zaopatrzyć się w jakiegoś 1-Gigowca, który wystarczyłby dla 450Watowego zasilacza ;}
Znając życie kupię ją najwcześniej za rok lub 2 ;f
Nie, a tak na powaznie - trzeba byc naprawde chorym czlowiekiem, zeby szlifowac takie wymagania (moj komp ledo sie miesci w minimum, a w Crysisa gram na mid-high ustawieniach w 1280x960), dowalic drm'y (chyba historia pokazala juz, ze one utrudniaja zycie tylko tym, ktorzy gre KUPILI, nie pobrali z torrentow), a i wykastrowac z multi? Multi moze byc dobre lub nie, ale czesto przedluza zywotnosc tytulu.
Piekny strzal w stope - Crysis sie kiepsko sprzedawal ze wzgledu na wymagania, Warhead jeszcze gorzej przez DRMy, wiec jak to bedzie moglo sie sprzedac na PC?
" ATI Radeon seria X1800 z 512 MB pamięci na pokładzie, Intel GMA seria 4, NVIDIA GeForce 8400 z 512MB pamięci na pokładzie,"
x1800 jest dużo szybszy od 8400 a jeszcze szybszy od Intela.
x1800 można porównywać z 8500gt, lub 8600 :P