Google odświeża logo i pasek nawigacyjny - upraszczania elementów graficznych ciąg dalszy
Nadchodzą zmiany w wyszukiwarce Google. Gigant z Mountain View postanowił odświeżyć swoje logo i w inny sposób rozwiązać nawigację po swoich usługach.
Nadchodzą kolejne zmiany w wyszukiwarce Google. Gigant z Mountain View postanowił odświeżyć swoje logo i w inny sposób rozwiązać nawigację po swoich usługach. Wdrażanie zmian potrwa kilka najbliższych tygodni.
Na początku miesiąca swoje logo odświeżył serwis Yahoo, przed kilkoma dniami Microsoft zaprezentował nowe logo wyszukiwarki Bing, a teraz nadszedł czas na zdecydowanego lidera tej działki – Google. Logo zostanie wygładzone i niemal pozbawione nadających przestrzenności gradientów.
Zmiana jest może i niewielka, ale idealnie oddaje panujący w branży technologicznej trend polegający na upraszczaniu elementów graficznych tak bardzo, jak to tylko możliwe. Najbardziej drastycznym przypadkiem potwierdzającym tę tendencję jest aktualnie interfejs systemu mobilnego Windows Phone 8. Pecetowa wersja systemu Microsoftu również doczekała się szeregu uproszczeń graficznych. Ostatnio spotkało to także iOS, którego wersja oznaczona numerem 7 mocno odbiega od tego, do czego zdążyło nas przyzwyczaić Apple. Kwestią czasu już tylko wydaje się wprowadzenie uproszczeń do interfejsu systemu Google Android.
Loga trzech najpopularniejszych wyszukiwarek doczekały się odświeżenia.
Poza logiem przeprojektowany został także pasek nawigacyjny. Nie tak dawno u góry wyszukiwarki Google pojawił się ciemnoszary pasek, z poziomu którego mamy dostęp do wszystkich najważniejszych podstron i usług giganta z Mountain View. Już wkrótce pasek ten może zniknąć.
Otóż Google planuje umieścić obok przycisków funkcyjnych powiązanych z Google+ (górny prawy róg wyszukiwarki) dodatkową ikonkę. Po jej kliknięciu wyświetli się nam menu nawigacyjne podobne do listy aplikacji w systemie Chrome OS – proste i obrazkowe. Na początku wyświetlanych będzie 9 usług (Google+, Wyszukiwarka, YouTube, Mapy, Play, Wiadomości, Gmail, Dysk i Kalendarz), po kliknięciu „więcej” otrzymamy także dostęp do pozostałych podstron – między innymi Tłumacza i Bloggera.
Nowe menu nawigacyjne ma być bardziej przejrzyste.
Zmiany będą wdrażane w kolejnych wersjach językowych przez kilka następnych tygodni. Nie wiemy kiedy dokładnie odświeżenia doczeka się polska strona wyszukiwarki Google.
Źródło: VR-Zone, Google, SearchEngineLand, Mashable
Komentarze
26Brawo, strony warte tysiace razy mniej maja lepsze logotypy.
"Gorszy pieniądz wypiera lepszy", więc niższa cywilizacja zjada wyższą... Kiedy wy byście dążyli do ulepszenia świata, pokoju, lepszego życia, wyższej kultury, wynalezienia leku na raka itp oni się po prostu upijają i bawią za cudzą kasę, nie uczą się wiedzy, a bezczelności i pieprzą jak króliki - rośnie nowe pokolenie kretynów, których jest niestety więcej niż ludzi wykształconych i inteligentnych.
Idiocracy...
Natomiast prawdą jest, że Google robi to źle. Przykład z ilością kliknięć jest jak najbardziej trafiony (np. czemu wybierając rozdzielczość filmu trzeba klikać aż dwa razy zamiast raz?).
Ktoś krytykował logo Yahoo. Nie martwcie się - Ci napuszeni hipster-designerzy na szczęście też oceniają je w większości negatywnie. Przede wszystkim o jego wyglądzie zadecydowała obecna szefowa i zrobiła to na podstawie "ankiety", którą rozprowadziła wśród losowych pracowników Yahoo. Sama jednak przyznaje, że miała ostateczny wpływ na jego wygląd (obstawiam, że sama wykonała je w Wordzie :) ). Ogólnie flat design naprawdę nie musi być zły. Trzeba pamiętać, że to nie tylko nieszczęsne kafelki w nowym windowsie, ale także nowe spojrzenie na kolor, typografie, itd. Choć wiele tego typu serwisów/programów jest wykonana źle, moim zdaniem jest lepiej niż za czasów kiedy design dyktował windows 7. Wtedy dopiero było mydło i powidło (a tu walne gradient, a tutaj wypukłości...), teraz przynajmniej, nawet jeśli są widoczne wady, wszystko wygląda bardziej spójnie. No ale to, jak już wspomniałem, temat na całkiem odrębną dyskusję.
żal.us