Technologiczny gigant opatentował technologię odrywanych wyświetlaczy. Ogłoszenia, które każdy może zabrać ze sobą.
Ogłoszenia z odrywanymi karteczkami to dobra metoda, gdy chcemy sprzedać mieszkanie lub samochód, albo też gdy zgubi się nasz czworonóg. Pozwalają one bowiem skoncentrować się na swoich czynnościach i zatelefonowaniu dopiero, gdy pojawi się taka możliwość lub okazja. Firma Google postanowiła unowocześnić to rozwiązanie.
Gigant opatentował technologię „odrywanych wyświetlaczy” (ang. tearable displays). Polega to na tym, że całe ogłoszenie podzielone jest na element główny oraz małe „karteczki”, które po oderwaniu stają się samowystarczalne. Krótko mówiąc: pozwalają zabrać ze sobą przechodniowi całe ogłoszenie w wersji pomniejszonej.
Takie „odrywane wyświetlacze” mogą zawierać statyczne obrazki i tekst, ale też klipy wideo i bliżej nieokreślone „inne treści”. Możliwe byłoby więc umieszczenie kilku fotografii mieszkania na sprzedaż albo zgubionego psa. Jak tłumaczy firma Google: „odrywane wyświetlacze sprawiają, że cyfrowa informacja jest przenośna i może być fizycznie przekazywana innym”.
Jakiego typu miałyby to być wyświetlacze? Najprawdopodobniej wybór padnie na e-papier. Dlaczego? Ponieważ jest cienki, nie potrzebuje zbyt dużo energii do działania, a wyświetlane na nim treści są czytelne, co w przypadku ogłoszeń jest właściwie kluczowe. Brzmi nieźle, tylko pytanie ile to będzie kosztować…
Źródło: SlashGear, LED Inside, USPTO
Komentarze
6