Trzeba przyznać, że idea godna jest pochwały.
Reklamy stały się już wszechobecne, a niektóre z nich potrafią naprawdę mocno zirytować. Kto wie czy najbardziej dokuczliwe nie są one na smartfonach i tabletach. Z podobnego założenia wychodzi z pewnością firma Google, która postanowiła coś w tej kwestii zmienić.
Przygotowywany jest mechanizm, który zapobiegać ma przypadkowemu przechodzeniu na strony, na które reklamy nas zapraszają. Google postanowiło, że blokowane będą kliknięcia na krawędzi bannerów, co wydaje się pomysłem jak najbardziej trafionym. Poza tym, na podobne działanie zdecydowano się w przypadku ikon aplikacji. Ostatnie z rozwiązań to natomiast blokowanie kliknięć na reklamach, które wyskakują jedynie na chwilę (niestety nie sprecyzowano tego określenia).
Trzeba przyznać, że idea godna jest pochwały i z pewnością wiele razy pozwoli uniknąć irytacji. Wbrew pozorom skorzystać mogą na tym również reklamodawcy, którzy otrzymać powinni bardziej miarodajne wyniki swoich działań. Przypadkowe kliknięcia nijak mają się przecież do rzeczywistego zainteresowania, jakie dana reklama wywołuje.
Źródło: adwords.blogspot
Komentarze
20Producent broni zapowiada walkę z przemysłem zbrojeniowym.