Firma Google zamierza w stu procentach zaufać technologii HTML5. Chciałoby się powiedzieć: najwyższy czas.
Dni Flasha są policzone – jego agonia już się rozpoczęła i nic nie wskazuje na to, by miała zostać zatrzymana. Właściciele kolejnych usług i produktów rezygnują z tej technologii na rzecz HTML5. Firma Google także zrobiła już w tym kierunku kilka kroków (najgłośniejsza była chyba transformacja YouTube'a), a teraz zapowiedziała, że Flash zniknie także z jej najbardziej dochodowego źródła – reklam.
Już 30 czerwca reklamodawcom zostanie wyłączona możliwość przesyłania reklam graficznych opartych na Flashu do usług AdWords i DoubleClick Digital Marketing, a od 2 stycznia 2017 roku nikomu z nas nie powinien już wyświetlić się żaden tego typu baner. To prawdopodobnie jeden z ostatnich gwoździ do trumny Flasha – technologii, która od lat jest zmorą firm zajmujących się cyberbezpieczeństwem oraz samych użytkowników.
W oficjalnym komunikacie Google uzasadnia swoją decyzję chęcią „poprawienia wrażeń wizyjnych podczas przeglądania sieci na wielu różnych urządzeniach”. Sami właściciele Flasha, Adobe, uruchomili natomiast ostatnio następcę narzędzia Flash Professional – Animate CC i oświadczyli: „patrząc w przyszłość, zachęcamy wszystkich do tworzenia treści w oparciu o nowe standardy sieciowe”, po czym dodali: „my będziemy kontynuować starania, aby dostarczać najlepsze narzędzia i usługi dla projektantów i programistów”.
Jeśli zajmujecie się tworzeniem reklam, firma Google opublikowała poradnik na temat tego, jak przekonwertować reklamy flashowe do formatu HTML5. Znajdziecie go w tym miejscu.
Źródło: VentureBeat, Google, Adobe. Grafika: Google
Komentarze
8Ta, jasne. Te dni liczą się od kilku ładnych lat, ale się nie mogą jakoś policzyć.