Świętując premierę nowej produkcji Piranha Bytes, czyli Elex, postanowiliśmy sprawdzić jak na współczesnym komputerze zadziała pierwsza część Gothica.
Co by nie myśleć o tej grze, to Gothic produkcją kultową jest i basta. Z tego co pamiętam, w pierwszą część Gothica grałem jeszcze na karcie GeForce MX200 w rozdzielczości zapewne 800 x 600 (bo 1024 x 768 to było już zbyt wiele).
Przy okazji premiery gry Elex sprawdziliśmy jak Gothic (wersja GOG) działa na współczesnym komputerze. Maszyna może nie jest najnowsza, ale ma na pokładzie procesor Core i7 7700K, 16 GB RAM i kartę graficzną AMD Radeon RX 480. Taka konfiguracja powinna roznieść grę z 2001 roku. A efekt?
Powiem tak - Elex w maksymalnych ustawieniach i takiej samej rozdzielczości działa znacznie szybciej ;-). Wideo nagraliśmy za pomocą mechanizmu ReLive, ale szybkość rozgrywki bez równoczesnego nagrywania była w zasadzie identyczna (Fraps został uruchomiony tylko dla pokazania licznika klatek na sekundę).
Źródło: informacja własna
Komentarze
25C&C Red Alert2 posiadał błąd w obsłudze DirectDraw i nawet na maszynach 10x mocniejszych niż zalecane, ciął podczas niektórych efektów (~5FPS)
C&C Generals posiada kilka map które nawet puste (na starcie gry) klatkują do 15-20FPS i to na nowoczesnym sprzęcie kilkukrotnie mocniejszym niż zalecany.
Jeśli kod jest uwalony, nawet X-razy mocniejszy hardware nic nie pomoże.
Wstyd i hańba!!! Od lat jest fix zdejmujący limit klatek!!!
Wersja steam na kompie z mojego profilu w 1440p fps od 102 do 144 (gsync on).
Aż mi chęci przyszły żeby zacząć w jedyneczkę grać ale krew i wino samo się nie przejdzie :>