Czy moce obliczeniowe Xbox One X pozwalają zauważyć lepszą oprawę graficzną? Okazuje się, że tak.
Ostatnimi czasy Sony chwaliło się, iż dysponuje najmocniejszą konsolą na rynku. Teraz jednak pałeczkę przejmuje Microsoft, który coraz głośniej zachęcać zaczyna graczy do sięgania po Xbox One X. Czy słusznie?
DigitalFoundry zdecydowało się porównać możliwości obydwu konsol na przykładzie dobrze znanej nam już gry - Rise of the Tomb Raider. Wspomniana ekipa lubuje się w podobnych zestawieniach i ma w ich przygotowywaniu sporą wprawę, warto zatem rzucić okiem na przygotowany materiał.
Tym bardziej, że potwierdza on, iż Xbox One X rzeczywiście robi tutaj użytek ze swoich mocy. Rise of the Tomb Raider jest w stanie działać w natywnym 4K. Jeśli dodać do tego między innymi poprawione tekstury czy lepsze filtrowanie otrzymujemy cieszące oko efekty.
Źródło: DigitalFoundry
Komentarze
84No dobra, 1440p ze względu na monitor, ale to i tak lepsze, niż udawane marketingowe 4K na konsolach ;)
W mojej opinii wygląda to mniej więcej tak (uproszczę):
chcesz sprzęt typu plug-and-play, grasz casualowo, masz gdzieś strategie, moby czy inne symulatory ciągnika siodłowego - kupujesz konsole.
Lub odwrotnie - grasz w w/w produkcje, nie masz chęci dublowania sprzętu (laptop do pracy+konsola do gier) albo tak jak większość tutaj komentujących - lubisz nowinki techniczne i wiesz co to są teraflopy czy inny txaa - ładujesz cyklicznie kasę i modernizujesz pc.
Przeciętnego Kowalskiego czy innego Smitha nie interesuje co jest w konsoli tylko w co może na niej zagrać i czy jak włoży dvd albo inny blue-ray to film mu się odtworzy. Kowalskiego albo jego 14 letniego bajtla.
Ja osobiście konsoli żadnej nie kupię bo nie ma tam dla mnie dobrych produkcji, które Mnie by interesowały, Kowalski nie potrzebuje kupować PC z mocnym cztegowatkowcem by mu tury w Cywilizacji czy innym Endlessie nie trwały 40sec.
Inne grupy docelowe, inny produkt.
A to, że nowa konsola xbox dostała ficzery rodem z pc i wyświetla "ładniejszą" grafikę to pożywka głównie dla marketingu, by ten Kowalski kupił ta a nie tamtą konsolę.
Założę się, że jak ktoś mi puści na dwóch TV F-HD tę samą grę i nie powie do którego która konsola jest podłączona, to grając w nią a nie oglądając każdego ujęcia, z odległości standardowej kanapy (2-3m) będę mógł rozróżnić je tylko spoglądając na trzymanego pada:)
Znając życie, minie rok i pojawi się PS5, będzie ta sama sytuacja.
Ale ja mam to gdzieś, jak na XONE X nie będzie gier na wyłączność, a będę mógł w taką FORZE 7 zagrać na PC, to nie widzę problemu by grać na PC, a w resztę na PS4 PRO ;]
Akurat z tym stwierdzeniem,to absolutnie się zgadzam.Moim zdaniem rozdzielczość nie wpływa w praktycznie żadnym stopniu na jakość grafiki w grze.Ale tak to jest,niektórzy przeczytają,że jakąś grę będzie można odpalić w 4K,to już z podniecenia sikają w majteczki,wyobrażając sobie,jak ta gra będzie super wyglądać.Kiedyś już o tym pisałem,chyba o wątku,o Wieśku 3 uruchomionym w 8K.Sztuka dla sztuki.
Jeśli gry będą przygotowywane pod 4K,będą miały tekstury w takiej rozdzielczości,to spoko,ale w innym wypadku to lipa.
Jak mając zwykły monitor na TN z 72% NTSC potrafię zobaczyć na "JUTUBIE" różnicę ostrości obrazu i kolorów/czytelności/większej ilości polygonów zwłaszcza roślinność i budowle skalne niż na PC oraz ten dodatkowy efekt gdzie włosy LARY się poruszają na wietrze a na PC ani drgną:)
R.I.P. posiadacze G1080Ti na swoim piecu bo 6TF i właśnie ilość pamięci do obsługi tekstur w SCORPIO daje lepszy efekt niż ta karta często przeszło 13TF.
Jednak optymalizacja to jest największy sukces konsol.
Z PS4 Pro nie ma co porównywać bo nawet na czarno białym ekranie zobaczył byś te nie czytelne tekstury.
PS: Tak po za tym XBOX ONE X musi być potężny jak już dwie gry mają działać na 60FPS ,których rozdzielczość jest "DAŁNSKALOWANA" z 6k na 4k żeby uzyskać dodatkowy efekt lepszej czytelności w grafice a to znaczy ,że można dodatkową moc w tej konsoli jeszcze wykorzystać.
Przyznaj się, że ciągneliście w redakcji zapałki, żeby padło kto ma napisać ten artykuł.
tylko X ma większą moc obliczeniową, dlatego może sobie pozwolić w grze na więcej deltali, utrzymując płynność 30 klatek / sec
PS4_PRO też by mogło te szczegóły graficzne odpalić ale gra by miała mniejsze lub większe spadki klatek / sec, co przyczyniło by się do spadku komfortu w grze.
Idę pograć w gry na snesa ;P
Strzelam jednak, że te ustawienia max jakości grafiki będą chodzić przy jakimś 1440p może 1800p skalowanym do 4K, a tryb natywnego 4K będzie pewnie wyglądał jak wersja na ps4 pro gdy chodzi o detale. Na swoim PC mam 50-75 fps w 4K na maxie, ale prawdopodobnie i tak sprawdzę wersję na xboxa aby zobaczyć te nowe efekty, tak uwielbiam tą część tomb raidera :). Oczywiście jeszcze lepiej byłoby zobaczyć nowy patch do wersji na PC, który dodałby te wszystkie rzeczy, ale to wydaje się wątpliwe patrząc jak olewają seoje gry w wersji na PC developerzy
Zobaczymy co wyjdzie jak juz gameplay bedzie.