CD Projekt ma powody do zadowolenia. Seria Wiedźmin zbiera pozytywne komentarze i jednocześnie dobrze się sprzedaje.
Komplementów pod adresem serii Wiedźmin padło przez ostatnie lata mnóstwo. Podobne sytuacje nie zawsze idą w parze ze sprzedażą, ale CD Projekt problem ten na szczęście nie dotyczy.
Przybliżając swoją kondycję finansową, CD Projekt zdradziło ważną informację na temat sprzedaży przywołanego cyklu. Wygląda ona naprawdę dobrze, ponieważ gry z serii Wiedźmin znalazły już 20 milionów nabywców. Niestety tradycyjnie dla siebie CD Projekt nie przybliżyło, ile z tego przypadło na Wiedźmin 3: Dziki Gon, a ile na poprzednie odsłony serii.
„Naszą misją jest tworzenie rewolucyjnych gier fabularnych, trafiających do serc ludzi na całym świecie, dostarczając im doskonałej, poruszającej rozrywki. Wierzymy, że gra to forma sztuki, a nie produkt, który się bezrefleksyjnie konsumuje. Tworzymy gry z głęboką fabułą w które sami chcielibyśmy zagrać. Jesteśmy przekonani, że osiągniemy największe sukcesy jeśli plan biznesowy będzie podążał za naszą wizją kreatywną. Tą filozofią kierowaliśmy się przy tworzeniu gier o Wiedźminie. [...] Dziś z dumą informujemy, że do końca 2015 roku sprzedaliśmy w sumie ponad 20 mln gier z trylogii wiedźmińskiej.”
Poprzedni rok przyniósł CD Projekt przychód w wysokości 798 milionów złotych. Na jakie zyski się to przełożyło? W tym przypadku podana została kwota 342,4 miliona złotych.
Wypada zapytać, czy pomogliście w osiągnięciu przywoływanej liczby 20 milionów sprzedanych egzemplarzy? Ile gier z serii Wiedźmin kupiliście?
Źródło: thewitcher, CD Projekt
Komentarze
28z tym, że dwie pierwsze po promocyjnych cenach za jakieś grosze. W3 już za normalną cenę krótko po premierze :)
Instalacja ok, ale aktualizacja już nie, bo GOG wywalał błędy. Musiałem pobierać łatkę, z dysku ją instalować, po czym wyskoczył patch na 11GB. Nosz w morde, 2 dni instalacji, bo nastały takie czasy, że kupno gry to zaledwie pierwszy krok w maratonie do odpalenia jej na PC.
Gdzie te piękne czasy, gdzie kupiło się grę i patch był opcjonalny, bo nie wydawano gry niedokończonej w taak wielkim stopniu.