Choć od jej premiery minęło już sporo czasu, nabywcy zdają się tego nie zauważać. GTA V rozchodzi się jak ciepłe bułeczki.
Gra Grand Theft Auto V zadebiutowała na rynku w drugiej połowie 2013 roku, rok później wylądowała na PlayStation 4 i Xbox One, aby wreszcie w kwietniu 2015 roku dotrzeć na pecety. Od tego momentu minęło już trochę czasu, ale „mijającym” zdecydowanie nie można nazwać zainteresowania. Ba, z roku na rok sprzedaż rośnie.
75 milionów egzemplarzy GTA V
Absolutnie rekordowy był oczywiście rok 2013, w którym GTA V znalazło grubo ponad 30 milionów nabywców. W 2014 roku było ich około 13 mln, w 2015 – ponad 15 mln, a w 2016, kiedy to tytuł nie trafił przecież na żadną nową platformę – jeszcze troszkę więcej. Łącznie więc gangsterski hit Rockstara rozszedł się w oszałamiającej liczbie 75 milionów egzemplarzy.
GTA V – jak podaje NPD – było szóstą najlepiej sprzedającą się grą na wszystkich platformach w 2016 roku. Nieźle jak na trzylatkę. Wynik 75 mln umacnia zaś ten tytuł na czwartym miejscu na liście bestsellerów wszech czasów – przegrywa on jedynie z Wii Sports (82,78 mln) oraz dostępnymi na niezliczenie wielu platformach grach Minecraft (107,86 mln) i Tetris (495 mln). Dodajmy, że piąte Super Mario Bros. na NES znalazło 40,24 mln nabywców.
Czemu jednak Grand Theft Auto V zawdzięcza to, że 2016 był jej drugim najlepszym rokiem pod względem sprzedaży, skoro nie premierze na kolejnym urządzeniu? Wymienia się dwa najważniejsze powody – pierwszy to atrakcyjne promocje na konsole, drugi – nieustający rozwój i dodawanie zawartości do GTA Online.
Jak w 2016 radziły sobie inne gry Take-Two?
Co ciekawe, wynik przekraczający 15 milionów egzemplarzy oznacza, że Grand Theft Auto V było najlepiej sprzedającą się grą Take-Two w 2016 roku. Inne tytuły również jednak radziły sobie całkiem nieźle.
Niezwykle ciepło przyjęta strategia Civilization VI została kupiona przez 1,5 miliona graczy, co jest naprawdę dobrym wynikiem, biorąc pod uwagę gatunek, jesienną premierę i to, że gra trafiła wyłącznie na pecety.
W przypadku dwóch pozostałych dużych tytułów Take-Two mamy jedynie informacje o liczbie egzemplarzy wysłanych do sklepów i o sprzedaży na Steamie. Wyglądają one następująco: Mafia III – 5 mln rozesłanych egzemplarzy, 461 tysięcy nabywców na Steamie oraz NBA 2K17 – odpowiednio 7 mln i 182 tys.
Źródło: VG247, DualShockers, Dark Side of Gaming, Rockstar
Komentarze
28Jak mówiłem Denuvo robi tylko gówno burze nic wiecej.