HMD Global pochwaliło się, iż sprzedało ponad 70 milionów urządzeń mobilnych. Największy udział w wygenerowaniu dobrego wyniku miała w skali globalnej Nokia 6.1.
Kiedy HMD Global ogłaszało przejęcie praw do marki Nokia i chęć ponownego zaakcentowania jej obecności na rynku mobilnym nie pojawiało się wiele głosów, które wróżyłyby temu sukces. Okazuje się, że producentowi udało się go osiągnąć.
Dość systematycznie publikowano w sieci informacje, iż klienci chętnie sięgają po smartfony Nokia. Teraz HMD Global pochwaliło się, iż sprzedało ponad 70 milionów urządzeń mobilnych. Tego typu określenie nie jest przypadkowe, ujęto tu również klasyczne telefony, chociaż wątpliwe, aby stanowiły duży procent wymienionej liczby.
HMD Global podało przy tym interesującą ciekawostkę. 56 milionów smartfonów nabyli mężczyźni po 35 roku życia, którzy mieli wcześniej kontakt z marką Nokia. Jak widać, przywiązanie do niej jest bardzo silne.
Największy udział w wygenerowaniu dobrego wyniku miała w skali globalnej Nokia 6.1, ale ze sklepowych półek szybko znikają też modele Nokia 7 Plus i Nokia 3.1.
Producent nie ukrywa, iż rozgościł się głównie w niższym i średnim segmencie. W 2019 roku chce umacniać swoją pozycję w drugim z wymienionych, a jednocześnie zainteresować się wreszcie najbardziej wymagającymi klientami i przygotować smartfona z absolutnego topu.
Źródło: phonearena
Komentarze
1