W sieci pojawiły się już pierwsze recenzje gry Horizon: Zero Dawn. Pokazują one wyraźnie, że zdecydowanie jest na co czekać.
Do premiery Horizon: Zero Dawn pozostał jeszcze tydzień, ale ekipa Guerrilla Games była pewna swego na tyle, że egzemplarze gry do recenzentów wysłała nieco wcześniej. Oceny pokazują, że faktycznie nie miała się czego obawiać. Pokazują też, że dla graczy może to być jeden z najdłuższych tygodni w tym roku.
Horizon: Zero Dawn to „połączenie czegoś, co już znamy z zupełnie świeżymi elementami” – zachwala serwis GiantBomb, który przyznał grze maksymalną notę. Chwali dzieło Guerrilla Games przede wszystkim za spójność i długość kampanii (około 30 godzin), która jednocześnie jest bardzo konkretna.
W samych superlatywach wypowiada się też redakcja PlayStation LifeStyle (10/10) – „pretendent do gry roku, Wspaniała gra z ciekawą opowieścią i pełnym życia światem. To gra, w której można się zatracić i czerpać przyjemność, niezależnie od tego, jakim jest się graczem – każdy znajdzie tu coś dla siebie”.
„Horizon: Zero Dawn zniewala od pierwszych minut rozgrywki, oferując niesamowitą historię, rozbudowany system rzemieślnictwa i wyjątkową mechanikę walki” – czytamy w recenzji Arcade Sushi (9,5/10). – „Aloy jako protagonistka ma potencjał, by zabawić w świecie gier nieco dłużej”.
Taką samą notę przyznał Polygon, który docenia przede wszystkim kreatywność twórców. – „Gra opiera się na elementach, które widzieliśmy już wcześniej, ale ten konkretny kontekst, środowisko i styl dają uczucie świeżości”. Ocenę 9,5/10 Horizon: Zero Dawn otryzmało też od PlayStation Universe i God is a Geek – „świetna walka, oszałamiająca grafika i Aloy, która jest stuprocentową twardzielką” – wymienia ta druga redakcja.
„Zapraszająca do pięknego, otwartego świata gra Horizon: Zero Dawn jest dopracowana w każdym calu. Walka jest niezwykle satysfakcjonująca, dzięki różnorodnym wrogom – aby ich zdjąć trzeba poważnie zastanowić nad strategią” – to już serwis IGN (9,3/10), którego największy zarzut dotyczy niezbyt pomysłowych misji pobocznych.
Redakcja Meristation (9,2/10) podsumowuje krótko: „To prawdopodobnie najlepsza gra, jaką kiedykolwiek stworzyło Guerrilla Games”. – „Absolutnie pozycja obowiązkowa dla graczy z PlayStation 4, a ci którzy mają PS4 Pro i telewizory z HDR doświadczą czegoś jeszcze piękniejszego” – pisze serwis Trusted Reviews (9/10). A to potwierdzenie tych słów:
Ze względu na te same plusy „dziewiątki” przyznały też GamesRadar+, Game Rant, Shacknews, Push Square, Hardcore Gamer, Forbes, We Got This Covered i GameSpot, który podsumowuje: „to jedna z najlepszych gier z otwartym światem tej generacji”.
A teraz przejdźmy do niższych not, których autorzy wciąż jednak podkreślają, że jest to jedna z najlepszych gier ostatnich miesięcy. Game Informer dał 8,8/10 za brak rewolucyjności, GamingTrend (8,5/10) skarży się na okazjonalne błędy i kiepską narrację, a DarkStation (8/10) nie dostrzega niczego, co wyróżniałoby ten tytuł na tle konkurencji.
Redakcja Destructoid (7,5/10) zarzuca, że Horizon: Zero Dawn to gra na jeden raz, a niektóre niedoróbki potrafią być irytujące, ale ogólnie uznaje ją za „solidną”. Inaczej niż ma to miejsce w przypadku USGamer – serwis przyznał grze notę 5/10, nazywając ją „rozczarowującą” i oferującą „niezbyt interesującą historię, słabą bohaterkę i powtarzalne misje”. W tej ocenie jest jednak osamotniony.
Wygląda więc na to, że rzeczywiście jest na co czekać. Średnia ocen wynosi obecnie 8,9.10. Przypomnijmy tylko, że premiera gry Horizon: Zero Dawn odbędzie się w Polsce 1 marca.
Źródło: VG247, Metacritic
Komentarze
150Fajny filmik od TVGRY z kolejnymi gameplayami z doczytujcą sie trawką:DDDDD
No i rozwaliły mnie dwa cytaty:
"Woda wyglada jak plama oleju" i "mimika twarzy jest tak toporna że nazwanie jej drewnianą byłoby obrazą cennego surowca" buahahahahhahahahahahhaha
https://www.youtube.com/watch?v=qTH8OnQKWeY
Ale co ja tu widze...
2:36 roslinki dalej po chamsku doczytują sie po prawej stronie drogi buahahahahahahahahhahaha
Za takie doczytywanie rodem z poprzedniej generacji to ja dziekuje buahahahahah
Na samym tym filmiku od DF ta roślinnośc widać jak doczytuje sie w kilku momentach...oj czuje że bede miał niezła polewke z tej gry po premierze:DDDDDDDD
Nie ma to jak grafika w stylu konsolowym renderujaca sie na oczach gracza buahahahahahhaha
http://images.eurogamer.net/2017/articles//a/1/8/8/5/4/0/8/PS4_000.jpg.jpg/EG11/quality/90/format/jpg
O kurza łapa jaki ostry ten obraz na PS4 :DDDD To chyba jakies 720p skalowane do 1080p :DDDDDDDDD
A tu jakie szczegóły na tych skałach widać, takie chropowatości że aż mnie ciary przeszły...fotorealizm normalnie buhahahahahah
http://images.eurogamer.net/2017/articles//a/1/8/8/5/4/0/8/PS4_003.jpg.jpg/EG11/quality/90/format/jpg
https://www.youtube.com/watch?v=KYljMg59TJ8
Chłopie z tobą jest coś nie tak, naprawde wydoroślej człowieku bo widać, ze PC to dla ciebie jakaś forma dowartościowania się a to tylko przedmiot nabyty.
Krytykujesz jakiś streaming trawy który jest prawie zawsze obecny ale pomijasz takie aspekty jak projekt i geometrię robotów w Horizon. Wiesz ile pracy wymaga stworzenie tak pełnych w detale robotów i sprawienie by poruszały się realistycznie (ile to wymaga pracy oraz tez mocy sprzętu by pchać taką animację)?
Ty o grafice i silnikach nie masz bladego podkreślę bladego pojęcia. Poczytaj sobie o chmurach w Horizon. PDF ma 100 stron, goście napisali własne autorskie algorytmy tworzenia chmur oparte na znanych wzorach matematycznych. Zasięg chmur to 30km (liczone stale), wysokość ponad 10km, jest ich z tego co pamiętam 10 rodzai, o różnej gęstości, wielkości, wilgotności itd itd i liczy to silnik real-time. Tak tak w Horizon chmury to nie tekstura ale wynik obliczeń algorytmu.
Proszę bardzo. Opis, prezentacja, a nawet pdf do poczytania
https://www.guerrilla-games.com/read/the-real-time-volumetric-cloudscapes-of-horizon-zero-dawn
Więc pomyśl sobie ile samej mocy bierze liczenie chmur real-time + animacja tych robotów. Guerilla Games ma jeden z najlepszych i najbardziej zaawansowanych silników jakie kiedykolwiek powstały.
"Zero ekranów ładowania między lokacjami, zero przycinek, wyskakujących przed nosem obiektów... nic. Pod względem technicznym ta gra jest arcydziełem. Przepiękna grafika, ogromny dystans widzenia, stałe 30 klatek na sekundę bez spadków w płynności. Mocny kandydat to miana najlepszej ścieżki dźwiękowej tej generacji"
Tak pięknej i oszlifowanej gry z otwartym świecie nie było ech...
pctowcy jak tam wasze grzałki w cenie 5 konsol. Gdzie te wasze rumaki z 2013 roku co miały starczyć na całą generację ;)
Jak tam wasze komentarze zaraz po premierze PS4 "mój 4 letni pc zjada konsolę na śniadanie"
piotruś został zdewastowany i teraz po premierze gry będzie szukał w czeluściach internetu słabej jakości screeny ech.... na pohybel!
Ale dewastacja Hi-endowych pcmr :)
A powinno być: gra słaba to 2/10, przeciętna 4/10, dobra 6/10, bardzo dobra 8/10, a dopiero świetna, genialna i deklasująca konkurencję o lata w okolicach okrągłej dziesiątki.
Swoją drogą, czekam na oceny "publiczności", bo już tyle wspaniałych ocen redakcyjnych widziałem, które się nijak miały do rzeczywistości (patrz np. AC: Unity).