Niektórzy mogliby tego wyniku zazdrościć. Producent chce jednak rywalizować z Apple i Samsungiem, których flagowce sprzedają się lepiej.
Huawei chce cały czas umacniać swoją pozycję wśród czołówki producentów smartfonów. Nie da się osiągnąć tego bez rozpoznawalnych i co najważniejsze budzących duże zainteresowanie klientów flagowych modeli. Jak w tym kontekście ma się Huawei?
Rąbka tajemnicy uchylił Richard Yu, CEO chińskiego producenta. Ujawnił, iż do tej pory udało mu się sprzedać nieco ponad 12 milionów egzemplarzy Huawei P9 i Huawei P9 Plus. Wynik ten udało się osiągnąć w ciągu około 10 miesięcy.
Około 2 miliony egzemplarzy Huawei P9 i Huawei P9 Plus znalazły nabywców w pierwszych miesiącach tego roku, a zatem na chwilę przed premierą następców. Richard Yu nie zdradził wprawdzie, jak wspomniane 12 milionów rozkłada się na poszczególne modele, ale można mieć pewność, że zdecydowanie popularniejszy jest mniejszy z nich.
Cały rok 2016 to natomiast około 136 milionów sprzedanych smartfonów z logo Huawei. To, a zawłaszcza 12 milionów flagowych modeli nie robi ogromnego wrażenia. Owszem, mowa o wynikach, których wielu konkurentów może zazdrościć. Trzeba jednak pamiętać, że Huawei otwarcie mówi o rywalizacji z największymi, a mianowicie Apple i Samsungiem.
Źródło: Huawei, phonearena
Komentarze
5Niech będą konkurencyjni ceną. W cale nie muszę brać Samsugna S8 czy Iphone 8 mogę się zadowolić P10 ale w zjadliwej cenie.