IBM opatentował… system mailowych powiadomień o niedostępności
Kojarzycie te automatyczne wiadomości o tym, że odbiorca naszej wiadomości jest teraz niedostępny? Firma IBM właśnie je opatentowała.
Jest rok 2017 – nic w tym odkrywczego, prawda? Piszemy jednak na wypadek, gdybyście zwątpili. Dlaczego mielibyście? Bo amerykański urząd patentowy przyznał patent firmie IBM na system e-mailowy informujący nadawców o tym, że znajdujemy się poza biurem – Out-of-office electronic mail messaging system. Właściwie patent został przyznany sześć tygodni temu, ale jakby nie patrzeć to wciąż 2017 rok.
Do rzeczy: system IBM-u polega na tym, że możemy wpisać, w jakich godzinach przebywamy poza biurem (i dodać jakąkolwiek wiadomość, na przykład na temat powodu nieobecności) – wówczas do nadawcy e-maila, który chce się z nami skontaktować, odesłana zostanie stosowna wiadomość. Brzmi znajomo? Nic dziwnego – korzystamy z podobnych rozwiązań od… cóż, od dawna. Firma IBM właśnie tę „innowację” opatentowała.
Trudno powiedzieć czy patent został przyznany przez nieświadomość pracowników urzędu patentowego czy też po prostu fakt, że nikt inny nie zrobił tego wcześniej. W rzeczywistości jednak jest to przede wszystkim jeszcze jeden dowód na to, że obecny system patentowy jest – łagodnie rzecz ujmując – niedoskonały. Dobra wiadomość jest taka, że IBM udostępnia ten patent publicznie – nie wiadomo tylko, czy taki był plan, czy też jest to odpowiedź na krytykę.
Źródło: TechnoBuffalo, The Register
Komentarze
9