Od kilku dni działa już IGTV – platforma wideo stworzona przez zespół Instagrama i połączona z tym fotoportalem społecznościowym. Nie jest to kopia YouTube’a, ale czy może stanowić dla niego zagrożenie?
Wiele serwisów próbowało już zdetronizować YouTube’a albo przynajmniej nawiązać z nim walkę. Po raz kolejny próbuje tego dokonać ekipa Marka Zuckerberga, tym razem pod banderą Instagrama, a konkretnie: za pomocą aplikacji IGTV.
IGTV to nowa (choć połączona z Instagramem) platforma dla twórców wideo. Jej właściciele zachęcają do tworzenia kanałów i udostępniania filmów, które mogą trwać dłużej niż minutę (co dla instragramerów może być pewną nowością) – właściwie mogą trwać nawet godzinę.
Korzystanie z aplikacji IGTV ma być uproszczone do granic możliwości – wystarczy ją uruchomić, by automatycznie zaczęły odtwarzać się filmy ze spersonalizowanej listy. Oczywiście nie brakuje też opcji lajkowania, komentowania i udostępniania.
„Jak w telewizji, IGTV ma kanały, ale tutaj są nimi sami twórcy. […] Instagram powstał, by łączyć ludzi, którzy każdego dnia inspirują, edukują i bawią. Dzięki IGTV otwiera się nowy rozdział i mamy nadzieję, że jeszcze bardziej pozwoli to zbliżyć się do ludzi i rzeczy, które się uwielbia” – napisał Kevin Systrom, dyrektor generalny.
Cechą charakterystyczną tego serwisu jest to, że został on opracowany z myślą o (tak znienawidzonej przez wielu) orientacji pionowej. Instagram próbuje zrobić z tego atut. I… to rzeczywiście może się udać, bo to smartfony przecież z każdym dniem stają się coraz ważniejszymi urządzeniami do odbioru treści wideo.
Takie przystosowanie do urządzeń mobilnych może wydawać się kontrowersyjnym pomysłem, ale na pewno nie jest pozbawione sensu (przynajmniej z biznesowego punktu widzenia). IGTV, z którego można korzystać na smartfonach z Androidem oraz iOS, ma więc szanse na sukces, tym bardziej że sam Instagram ma już ponad miliard użytkowników.
A wy co o tym myślicie? Czy IGTV zdoła powalczyć z serwisem YouTube, a w przyszłości może nawet zepchnąć go z pozycji lidera?
Źródło: Instagram Info Center, The Next Web, The Verge
Komentarze
5