Podczas porannej lektury prasy natrafiłem na świetny artykuł w portalu consoleo. W długi i wyczerpujący sposób wyjaśnia on ile kosztuje wydanie nowej gry.
Artykuł polecamy, ponieważ jest znakomitym uzupełnieniem "Czy wiesz jak powstaje gra?" autorstwa TheSpeeda. Tym razem bowiem aspekt produkcyjny został zepchnięty na drugi tor. Skupiono się przede wszystkim na portfelach.
I tak oto aspekt preprodukcyjny to między innymi omówienie pensji osób związanych z kręgiem gier. Na zachodzie sytuacja jest nieco odmienna niż w Polsce i to widać w zasadzie od pierwszych linijek artykuły. Betatester - u nas często jeszcze zawód niemal wzgardzany - zarabia "zaledwie" 1200 euro. To niezła kwota zważywszy na to, że programista dostaje wynagrodzenie rzędu 1800, a kierownik zespołu - 2000.
W dalszej części artykułu autor pisze między innymi o wydatkach koniecznych, związanych z zakupem silnika, na którym będzie pracowała gra czy licencji na pojawiające się w niej motywy lub bohaterów. Całość została poparta sporą porcją wykresów. Polecamy go waszej uwadze.
Źródło: Consoleo
Polecamy artykuły: | ||
Programy dla pasjonatów fotografii cyfrowej | 100 najlepszych gier XX wieku cz. 3 | Sztuczki i porady do Windows 7 na lepszą pracę |
Komentarze
20poprawiać innych każdy potrafi... byś zrobił coś od siebie a nie...
Ale prawda taka jak bysmy sie cenili bardziej to zylo by sie nam lepiej.
Wiele osob jest po sredniej szkole a znajomosc z danej dziedziny maja czesto wieksze niz ci co uczyli sie w szkolach wyzszych :)))) a wiadomo ze jezeli jeden i drugi jest w stanie wykonac dana prace na podobnym poziomie to po co przeplacac :)))