Pomoc osobom niepełnosprawnym ruchowo, walka z fobią i gra w papierowym świecie to tematyka projektów, które wygrały w krajowych eliminacjach.
Krajowe finały Imagine Cup 2014 rozstrzygnięte. Wiemy już, że Polskę reprezentować będzie nie jedna, lecz trzy drużyny. Ekipy Power of Vision, We Code For Food oraz HotHead Balloon reprezentują odpowiednio kategorie Projekty Społeczne, Innowacje i Gry.
Imagine Cup to jeden z największych na świecie konkursów technologicznych dla studentów, organizowany przez firmę Microsoft. Dotychczas Polacy stawali już w nim 23 razy na podium, z czego aż 7 na najwyższym jego stopniu. Są duże szanse, że w tym roku liczba ta się zwiększy. W finałach krajowych wyłonione zostały bowiem aż trzy ekipy, które zaprezentowały ciekawe rozwiązania. Wezmą one udział w odbywających się w maju półfinałach światowych. Jeśli wypadną dobrze – wystartują w wielkim finale w Seattle, gdzie pula nagród wyniesie aż milion dolarów. Kto zatem ma szanse?
Drużyna Power of Vision reprezentująca Politechnikę Rzeszowską zaprezentowała rozwiązanie Face Controller. Wykorzystuje ono Kinect for Windows i zostało stworzone z myślą o osobach niepełnosprawnych. Aplikacja dzięki możliwościom sprzętu pozwala użytkownikowi na kontrolowanie systemu przy użyciu ruchów samej głowy i mimiki twarzy. Rozwiązanie rozpoznaje także mowę.
„Niezwykle cieszymy się ze zwycięstwa w kategorii World Citizenship. Zupełnie nie spodziewaliśmy się takiego sukcesu ze względu na to, że wszystkie projekty były na naprawdę wysokim poziomie. Dzisiaj robimy sobie wolne, ale już od jutra zabieramy się do ciężkiej pracy wiedząc, że poziom podczas półfinałów światowych będzie bardzo wysoki. Zdajemy sobie sprawę z kredytu zaufania, jakim zostaliśmy obdarzeni i zrobimy wszystko, aby godnie reprezentować Polskę” – powiedział Piotr Wrotny, projektant interfejsu, zespół Power of Vision.
Power of Vision. Skład rzeszowskiego zespołu tworzą 4 osoby: Sylwia Perykasza, Norbert Pisz, Daniel Pomianek i Tomasz Pleśniak, które wspierał Tomasz Kapuściński w roli mentora. Projektantem interfejsu był Piotr Wrotny.
Phobos to z kolei propozycja reprezentującej Politechnikę Białostocką drużyny We Code For Food. System wykorzystuje Microsoft Kinect oraz technologię wirtualnej rzeczywistości. Dzięki temu potrafi rozpoznać i leczyć przyczyny fobii u pacjentów. W jaki sposób? Między innymi poprzez symulacje przygotowane przez psychoterapeutów.
„Startujemy w Imagine Cup już po raz trzeci i za każdym razem jesteśmy bardzo podekscytowani. Kolejny już raz zostaliśmy nagrodzeni i jesteśmy przeszczęśliwi, ale to nie jest nasze ostatnie słowo. Ludzie jeszcze na pewno o nas usłyszą. W kolejnych latach z pewnością będziemy zachęcać naszych młodszych kolegów do startu w Imagine Cup” – powiedział Marek Antoniuk z drużyny We Code For Food.
Należy też dodać, że ekipa We Code For Food otrzymała także od firmy Billennium nagrodę specjalną. Partner konkursu ufundował Białostoczanom lot w tunelu aerodynamicznym.
We Code for Food. W składzie białostockiej drużyny znaleźli się Marek Antoniuk, Łukasz Balukin, Wojciech Bancerzewski oraz Mariusz Dobrowolski. Swój projekt przygotowywali pod czujnym okiem mentora, Macieja Kopczyńskiego, zaś projektantką interfejsu była Anna Skobodzińska.
Reprezentująca kategorię Gry grupa studentów z Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie oraz Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie – HotHead Balloon – zaprojektowała Lore. Jest to gra przeznaczona na platformy Windows, Windows Phone oraz Android. Przenosi ona gracza w papierowy świat bajek, gdzie jego zadaniem jest przesuwanie elementów scenografii i rozwiązywane zagadek.
„Startując w konkursie, chcieliśmy sprawdzić, jak daleko możemy zajść na ścieżce deweloperskiego ninjutsu. Chcieliśmy także sprawić, aby baśnie braci Grimm i słowiańskie opowiadania stały się znowu bliskie dzieciom. Okazało się, że nie jesteśmy jedyni i to jest fajne, z tego się cieszymy” – powiedział Grzegorz Ziemba z zespołu HotHead Balloon.
HotHead Balloon. Zespół w składzie: Ivan Mazur, Andrzej Michnia i Grzegorz Ziemba, przygotował swój zwycięski projekt pod okiem mentora, Mikołaja Birka.
Zwycięzców wyłoniło jury w składzie:
- Katarzyna Rzehak – Dyrektor Kreatywna Instytutu Wzornictwa Przemysłowego,
- Bożena Lublińska-Kasprzak – Prezes Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości,
- Sebastian Christow – Radca Ministra w Ministerstwie Gospodarki,
- Rafał Albin – dyrektor działu nowych technologii w polskim oddziale Microsoft
- Tadeusz Golonka – partner Business Potential Discovery i przewodniczący VIP jury
- Michał Boni – Minister Administracji i Cyfryzacji w latach 2011 – 2013.
„To co cieszy nas jako organizatorów konkursu to fakt, że z każdą edycją poziom prezentowanych projektów jest coraz wyższy. Jesteśmy pod wrażeniem tego, że prace, które możemy oglądać, są dobrze przemyślane zarówno pod kątem użyteczności, jak i biznesowego potencjału. Takie podejście wyjątkowo nas cieszy, ponieważ Imagine Cup to nie tylko konkurs technologiczny – to realna szansa na przekucie dobrych pomysłów w dochodowy biznes, czego przykładem jest firma DevCore – kiedyś uczestnik konkursowych zmagań, a dzisiaj partner Imagine Cup” – powiedział Rafał Albin, Dyrektor Działu Nowych Technologii w polskim oddziale Microsoft.
„Rola tego typu wydarzeń jest kluczowa dla budowania innowacyjności polskiej gospodarki, ponieważ ona nie buduje się sama. Konkurs wyłania liderów, wymagając od nich dobrego przygotowania i współpracy. To dla studentów również pierwszy kontakt z rynkiem, pozwalający im zweryfikować pomysły i odpowiednio ukierunkować swoją kreatywność” – powiedział Michał Boni, były minister administracji i cyfryzacji, kandydat do Parlamentu Europejskiego. „To niezwykle ważne, aby wspierać rozwój kreatywności i rozwój gospodarki opartej na siłach cyfrowych”.
Współorganizatorem krajowych finałów Imagine Cup jest Instytut Wzornictwa Przemysłoweg, honory patronat objęło Ministerstwo Gospodarki, a patronami są Acer, Billennium, DevCore.NET oraz Nokia.
Źródło: Microsoft
Komentarze
0Nie dodano jeszcze komentarzy. Bądź pierwszy!