Innowacyjność dla polskich przedsiębiorców nie istnieje. Ważniejsze są jakość i sprzedaż
Wyniki badań mogą wydawać się zabawne, ale wynikają z nich bardzo smutne wnioski. Na odważne pomysły i badania po prostu nie ma czasu ani pieniędzy.
Czy innowacyjność jest kluczem do odniesienia sukcesu w biznesie? Okazuje się, że polscy przedsiębiorcy nie biorą jej nawet pod uwagę. Tylko co piąty z nich uznaje wprowadzanie innowacyjnych rozwiązań w firmie za czynnik warunkujący osiągnięcie sukcesu – wynika z raportu EFL „Innowacje w MŚP. Pod lupą”.
Wyniki badań mogą wydawać się zabawne, ale wynikają z nich bardzo smutne wnioski. Podczas gdy innowacyjność jest tematem numer 1 dla polityków i prasy, to w rzeczywistości sukces rynkowy na rodzimym rynku stanowi po prostu prowadzenie działalności i utrzymanie sprzedaży. Na odważne pomysły i finansowanie badań po prostu nie ma czasu ani pieniędzy.
– Dzięki badaniom oraz formule pogłębionych wywiadów z przedsiębiorcami – naszymi klientami – otrzymujemy wszechstronny obraz przedsiębiorcy, który zdecydował się na wprowadzenie innowacji lub zachował do nich dystans – mówi Radosław Woźniak, wiceprezes EFL.
Jak więc przedsiębiorcy znad Wisły postrzegają drogę do sukcesu? Na pierwszym miejscu stawiany jest klient. Najczęściej wymieniane w badaniu czynniki to:
- Zadbanie o jakość produktów i usług - 60%
- Elastyczność, szybkie dopasowanie do ewoluujących oczekiwań rynku - 34%
- Nastawienie na satysfakcję klientów - 30%
Najważniejszym planem dla ponad połowy badanych jest zwiększenie w najbliższym czasie sprzedaży, a dla 33% najistotniejsze jest to, aby w ogóle przetrwać na rynku. Gdzie w tym systemie jest miejsce na innowacyjne rozwiązania? O tych myśli zaledwie 2%, deklarując chęć udoskonalenia produktów
Dane pochodzą z raportu EFL „Innowacje w MŚP. Pod lupą”.
Źródło: EFL
Zdjęcie: FreeImages.com/Chris Cummings
Komentarze
2Wystarczy popatrzeć na statystyki ile małych i średnich przedsiębiorstw pada po 1-2 latach działalności bo nie wyrabiają z podatkami, zusem itd przez co nie stać ich nawet na zatrudnienie dodatkowych pracowników.
Druga sprawa, że są przypadki, gdy inwestor próbował się modernizować i US uznał, że to dobra okazja do dołożenia dodatkowych obciążeń podatkowych, skoro stać go na modernizacje...