Instagram zmieni się nie do poznania. Zaczyna się wielkie sprzątanie
Instagram ma dobre wieści dla twórców, które powinny wpłynąć pozytywnie także na odbiorców treści. Gigant zapowiada fundamentalną zmianę algorytmu.
Jeszcze kilka lat temu Instagram wyświetlał zdjęcia i filmy pochodzące wyłącznie z obserwowanych kont, które ponadto pojawiały się w kolejności chronologicznej. Twórcy przebudowali jednak algorytm w taki sposób, by ten nie zwracał szczególnej uwagi na źródła treści. Priorytetem stało się utrzymanie uwagi użytkownika.
Zmiany w algorytmie doprowadziły do marginalizacji twórców oryginalnych treści i faworyzacji kont agregujących rolki stworzone przez innych ludzi. Ciężko oprzeć się wrażeniu, że Instagram zamienił się w śmietnik, z czego firma zdaje sobie na szczęście sprawę.
Instagram zapowiada zmianę algorytmu. Zaczyna się sprzątanie bałaganu
Instagram ujawnił, że od miesięcy trwają pracę nad zmianami, które mają zapewnić mniejszym twórcom lepsze zasięgi, a jednocześnie zniechęcić użytkowników do publikowania nie swoich treści.
Plan jest taki:
- jeśli algorytm wykryje dwie lub więcej kopii tej samej treści, będzie polecał wyłącznie oryginał, a jego twórca otrzyma stosowne powiadomienie;
- pod rolkami wykorzystującymi fragmenty opublikowanych treści pojawią się etykiety odsyłające do oryginałów;
- konta, które w ciągu minionych 30 dni opublikowały przynajmniej 10 treści pochodzących od innych użytkowników, przestaną być rekomendowane osobom, które ich nie obserwują.
Instagram podkreśla, że zmiany uderzą wyłącznie w konta, które publikują nie swoje treści bez wprowadzania "istotnych modyfikacji". Wciąż dopuszczalne będzie komentowanie, analizowanie i parodiowanie treści innych użytkowników.
Fundamentalne zmiany w algorytmie Instagrama mają zostać wdrożone "w nadchodzących miesiącach".
Komentarze
5