Przed południem do sieci wyciekła specyfikacja iPada 2 ze sklepu Amazon. Nie wiadomo jeszcze czy jest prawdziwa, ani jak bardzo dokładna. Tymczasem o 19.00 naszego czasu Apple rozpoczęło swoją konferencję.
tak prezentację iPada 2 relacjonowaliśmy na żywo
Już od kilku dni było wiadome, że właśnie dziś Apple przedstawi światu iPada 2. Konferencja odbędzie się w San Francisco, a poprowadzi ją - pomimo urlopu zdrowotnego - sam Steve Jobs. Chwilę po 19.00 pojawia się na scenie, a konferencję zaczyna od porcji statystyk na temat Apple.
Warto przeczytać: | |
Wiemy już co nieco o wynikach sprzedaży e-booków w App Store, są one imponujące, podobnie zresztą jak sprzedaż iPadów - znalazły 15 milionów nabywców. Wciąż jednak czekamy na zapowiedź rewolucji. Jest nawet odrobinę miejsca na żarty z konkurencyjnego Samsunga, który sprzedał zaledwie 2 miliony egzemplarzy swoich GalaxyTab.
Po wypowiedziach przyjaciół marki i kilku materiałach filmowych Steve Jobs w końcu wypowiada nieoczekiwane słowa zwiastujące rewolucję. Apple w ciągu minionego roku bardzo wiele się nauczyło.
Informacje Amazon dotyczące daty premiery nie były jednak prawdziwe. W Stanach Zjednoczonych urządzenie ukaże się już 11 marca, do Europy trafi 26 marca. Po raz pierwszy tak wcześnie także do Polski! Amerykańskie standardy cenowe będą następujące:
Wiemy już też, że iPad 2 pojawi się od momentu premiery w dwóch wersjach kolorystycznych - dobrze nam znanej czarnej oraz białej. To jednak tylko wierzchołek góry lodowej jeśli chodzi o zmiany wizualne. Nowy iPad będzie bowiem również cieńszy o 33% co da łączną grubość 8,8mm. W efekcie urzadzenie ważyć ma niecałe 600 gram (1,3 funta).
Zmiany wizualne nie wpłyną na wnętrze urządzenia. Ba, będzie ono dużo mocniejsze. Bateria w stresie wytrzyma 10 godzin, iPad 2 ma też być zdolny do nawet miesięcznego czuwania. Procesor A4 zastąpiono nowszym A5, układy graficzne przyspieszą dziewięciokrotnie, wydajność zwiększy się dwukrotnie. "Dramatycznie szybszy" jak to ujął Steve Jobs.
Trochę więcej o konfiguracji sprzętowej? iPad 2 wzbogaci się o żyroskop, a także kamerkę zarówno z przodu, jak i z tyłu urządzenia. Za 40 dolarów można będzie dokupić też specjalną przejściówkę HDMI. Krótka przerwa w relacji na porównanie grubości z iPadem 1 i iPhonem 4:
I wracamy akurat na prezentację skórzanych pokrowców przygotowanych specjalnie z myślą o nowym iPadzie. Chciałoby się napisać, że rozentuzjazmowany tłum dał się w tym momencie porwać Steve'owi Jobsowi, ale to nie jest rozdanie nagród MTV. W każdym razie - na sali pojawił się szum zainteresowania.
Pokrowiec dostępny będzie w kilku wersjach kolorystycznych, ale zostanie wykonany także z dwóch różnych materiałów. Tworzywo sztuczne kosztować będzie 39 dolarów, natomiast prawdziwa skóra - 69 dolarów. Do iPada 2 będziemy go przyczepiać za pomocą magnesów, wolny czas pokrowiec będzie poświęcał na czyszczenie naszego ekranu.
System operacyjny zgodny z prognozami - iOS 4.3. Tymczasem w międzyczasie w sieci rusza oficjalna strona iPada 2 w związku z czym możemy podelektować się naprawdę ładnymi ujęciami urządzenia.
W iOS 4.3 dużo lepiej działać ma przeglądarka internetowa Safari, dodano też Nitro JavaScript, a system ponadto umożliwia w końcu tethering - także w iPhone'ach 4. Nowy iPad to także dziecko tworzone przez fanów urządzenia, którzy bardzo prosili o przycisk szybkiego wyciszania oraz blokowania obracania ekranu i... wyprosili!
Przy okazji prezentacji podwójnej kamery słowo o Photo Booth, które pozwala robić niezwykłe cuda z obrazem z naszej kamery. Trzynastoletni fani Apple z pewnością nie mogą w tym momencie usiedzieć w miejscu z powodu rozpierającego entuzjazmu. Dużo bardziej cieszy komunikacja FaceTime, która połączy niemal wszystkie nowoczesne urządzenia Apple umożliwiając czynne videokonferencje.
Czas na kolejny odcinek "App Store Show". Prezentacja nowych aplikacji, między innymi służących do obróbki video oraz dźwięku, które doskonale współpracują z iPadem 2 - nic dziwnego, w końcu specjalnie pod niego były pisane. To także przypomnienie o możliwości podłączenia tabletu i jego nowych aplikacji do wszystkich mediów społecznościowych, YouTube, Facebooka, itd. - raczej oczywiste.
A na scenie znowu Steve Jobs. "Rok 2011 rokiem iPada 2". Bez sloganów utrzymanych w podobnym tonie Jobs nie byłby tym kogo znamy. iPad jest cieńszy i wydajniejszy, ale modowe trendy pozostają bez zmian.
Premiera nowego iPada nie okazała się wielką niespodzianką. Ot, Apple zdecydowało się na czystą formalność. Nowa wersja tabletu będzie ładniejsza, mniejsza, lżejsza i szybsza. Eliminuje też kilka podstawowych niedogodności. Czy wystarczy by skusić nowych fanów? Doświadczenie podpowiada jedno - oczywiście, że tak.
Komentarze
40ale u nas za 1500 nie ma co liczyc pewnie :P
Nie wiem czy to już zwykła ignorancja, czy kłamliwy i bełkotliwy marketing ;)
i cena końcowa = 2 400 zł
i mega mega promocja w największych sieciach tzn 2399 zł
dużo trudniej niż MS bez Bill'a...