Mobilny net cieszy się w Polsce dużą popularnością
Badania przeprowadzone przez Ericsson Consumer Lab pokazały, że w naszym kraju mobilny Internet nie zawsze jest rozumiany jako Iinternet w ruchu. Polski mobilny internauta korzysta przede wszystkim z laptopa i robi to częściej w domu lub w pracy niż poza tymi miejscami. Zaskakujące jest to, że z tabletów korzysta taki sam odsetek internautów jak w innych krajach.
Operatorzy mobilnego Internetu w Polsce mogą być zadowoleni. Już ponad połowa (55%) polskich internautów korzysta z tej formy dostępu do sieci. Pod tym względem wyprzedzamy Wielką Brytanię, Niemcy, a nawet USA. Dynamika wzrostu nabrała tempa dwa lata temu, gdy około 20% internautów przyznawało się do korzystania z mobilnego Internetu.
Mobilny Internet to często jedyna forma dostępu do sieci z jakiej korzystają Polacy - 50% mobilnych internautów w kraju wybrało tę formę komunikacji ze względu na dostęp do sieci. Świadczy o tym narzędzie najczęściej wykorzystywane do mobilnego serfowania po sieci. W 79% przypadków jest to laptop, z którego aż 62% ankietowanych najchętniej korzysta w domu. W Wielkiej Brytanii czy USA mobilność utożsamiana jest przede wszystkim ze smartfonami. Z laptopów w tych krajach korzysta obecnie niewiele ponad 40% mobilnych internautów. Najbardziej mobilna jest jak zwykle Korea Południowa, w której aż 82% osób korzysta ze smartfona łącząc się z siecią.
Popularność laptopów zdaniem Tomasza Kulisiewicza, Analityka Wiodącego firmy Audytel, to wynik potrzeby „dostępu pełniejszego, bardziej kompleksowego, niż to się da zrobić przy korzystaniu ze smartfona.”.
Trzeba jednak podkreślić, że rozpowszechnienie smartfonów jako środka dostępu do mobilnej sieci rośnie szybciej niż powszechność laptopów. Z kolei spadek liczby stacjonarnych komputerów jako urządzeń wykorzystywanych w mobilnym dostępie do sieci jest prawdopodobnie wynikiem przesiadania się użytkowników komputerów na laptopy, a w niektórych przypadkach na netbooki.
Polacy korzystają z mobilnego Internetu przede wszystkim w domu i w jego okolicy, np. w ogrodzie, ale również w miejscu pracy. Nie oznacza to jednak, że mobilność jest nam obca, ale korzystamy z niej w znacznie mniejszym stopniu niż wynika to z definicji „Internetu mobilnego”. Mimo to aż 67% mobilnych internautów w Polsce decyzję o korzystaniu z mobilnego Internetu motywuje koniecznością mobilności poza domem. Dlatego też jako bardzo ważny czynnik przy decyzji o zakupie mobilnego dostępu do sieci uznano jej zasięg (86% wszystkich internautów). Decydując się na mobilność 80% polskich internautów, a więc także ci, którzy nie są jeszcze mobilni, interesowałoby się ceną i prędkością pobierania.
Mobilny Internet kiedyś postrzegany był jako narzędzie przede wszystkim biznesowe. Obecnie tylko niewielki procent korzysta z takiego dostępu do sieci jedynie w celach związanych z pracą zawodową. Uśredniając wyniki dla wszystkich grup użytkowników Internetu mobilnego okazuje się, że aż 94% kieruje się celami osobistymi, przy czym 46% także celami biznesowymi.
Wyniki są reprezentatywne dla 18,5 miliona Polaków na terenie całego kraju, w wieku 15-69 lat. Badanie przeprowadzono wyłącznie wśród internautów.
Źródło: Ericsson
Art. zamieszczony za zgodą serwisu Techbyte.pl
Komentarze
13to je**ne tp nie chce mi kabla pociągnąć pod dom i nie mam innej możliwości korzystania z internetu ...
(..)