To już ósma wersja tego benchmarka pozwalająca zmierzyć wydajność w DirectX 11
To już ósma wersja tej aplikacji i pierwsza pozwalająca zmierzyć wydajność w wymagającym trybie graficznym DirectX 11. Użytkowników ucieszy także możliwość wielokrotnego uruchamiania programu w wersji darmowej.
Pobierz: 3DMark 11 (Basic Edition) | Rozmiar pliku: 282 MB |
Premiera 3D Mark 11 odbyła się z niewielkim poślizgiem 7 grudnia 2010 roku. Jednak, jak zapewnia Futuremark, drobne opóźnienie było konieczne, aby wyeliminować dostrzeżone tuż przed premierą błędy i zaoferować dopracowany produkt. Czy tak się stało i Futuremark ustanowił kolejny standard dla aplikacji benchmarkowych? Przekonacie się sami pobierając wersję testową programu i oglądając prezentację 3D Mark 11 poniżej.
Głównym zadaniem benchmarku jest sprawdzenie wydajności tworzenia grafiki w trybie DirectX 11. Choć ta bilblioteka graficzna, oferująca zestaw funkcji wspierających generowanie grafiki, pojawiła się już ponad rok temu - wraz z premierą Windows 7 - to nadal daje twórcom gier bardzo duże pole do popisu. Gry wykorzystujące DirectX 11 są nie lada wyzwaniem dla niejednej karty graficznej.
3D Mark 11 uruchomimy jedynie na systemach operacyjnych Windows Vista oraz Windows 7. Dobrą wiadomością dla osób, które chciałyby przetestować swój komputer w najnowszym benchmarku, jest dostępność bezpłatnej wersji programu - 3DMark 11 Basic Edition. Aplikację możemy uruchamiać wielokrotnie.
Choć darmowa wersja pozwala, niestety, przeprowadzić test jedynie dla standardowych ustawień, to pozwoli nam wyrobić sobie już pewne zdanie na temat wydajności naszego peceta. Cała procedura składa się z sześciu testów - dwóch korzystających z dema Deep Sea, dwóch opartych o demo High Temple, testu symulującego efekty fizyki oraz testu mieszanego, wykorzystującego dobrodziejstwa trybu DirectX 11 oraz teselacji.
Testy oferowane przez produkt Futuremark są wymagające. Przeprowadziliśmy test na przykładowym komputerze, który korzysta z procesora Athlon II X2 240 podkręconego do 3,5 GHz, 2 GB pamięci DDR2 oraz karty graficznej ASUS Radeon HD 5770. W domyślnym trybie - Performance - osiągnięto wynik 2297 punktów.
W czterech pierwszych testach płynność animacji wynosiła około 15 klatek na sekundę, natomiast w dwóch pozostałych (prawdopodobnie ze względu na stosowanie efektów fizycznych) nie przekraczała 10 klatek na sekundę.
Oczywiście opisana tutaj konfiguracja nie jest najmocniejszą, którą można spotkać w naszych domach, ale i nie najsłabszą. Jeśli testy przy standardowych ustawieniach nas nie satysfakcjonują i chcielibyśmy je przeprowadzić przy bardziej lub mniej rygorystycznych ustawieniach, mamy alternatywę w postaci 3D Mark 11 Advanced Edition w cenie 19,95 dolarów.
Dla celów komercyjnych producent przygotował także wersję Professional Edition, której cena wynosi 995 dolarów.
Aby zobaczyć co czeka nas po uruchomieniu 3D Mark 11, nie musimy oczywiście zaraz instalować aplikacji.
Najpierw zapraszamy do obejrzenia poniższych filmów. Pierwszy z nich pokazuje wszystkie 6 testów 3D Mark 11 w skrócie. Kolejne nagrania to kompletny zapis przebiegu testu Deep Sea oraz High Temple. Filmy te udostępnione zostały przez Futuremark z okazji premiery aplikacji.
Źródło: Futuremark
Komentarze
703dmark.com/3dm11/2424887
Karta MSI GeForce GTX 560 Ti Twin Frozr II/OC
GPU 880@930
Shared 1760@1860
a swoja dorga wcale to grafika nie powala a ogladacc testu do konca sie nie da
Link potwierdzający:
http://3dmark.com/3dm11/42253
ponieważ wyżej miałem włączony gts250 do physx teraz pokusiłem sie aby sam gtx470 wykonał cały test rezultat:
prawdopodobnie w tej wersji (bez uaktualnień) 3dmark11
nie radzi sobie z kombinacjami graficznymi: gtx470(render)+gts250(physx)
wynik ogólny testu : P4198 3DMarks
link potwierdzający:
http://3dmark.com/3dm11/42620
jest teraz 4585
http://3dmark.com/3dm11/44063
http://3dmark.com/3dm11/44288
* 5970 jest do 45% szybszy (1game) i o 20% w całym teście ,gdzie ceny minimalne na zachodzie to 399euro dla 5970 i 430euro dla gtx580
*6870 jest o 10% słabsze od gtx480/570 ,ale jest tańsze( 210euro dla 6870 , gtx570 =310euro i gtx480 =320 euro)
*6870 wyprzedza w extream gtx470 o 15%
*6850 wyprzedza minimalnie gtx460 1gb
Zawsze to NV chwaliła się niesamowitą wydajnością w dx11 ,a KLOPS:(
Q9400+ GTX 470 SOC
Pozdrawiam
Alek
2076 pkt na EVGA GTX 460 + baaardzo stary proc :P jak sądzicie, ile powinienem zyskać po przejściu na Phenoma II X4 965 BE ?
Dlaczego? Z prostej przczyny jak sie patrzy na roslinnosc to nie ulega ona zadnym zjawkiskom fizyczno atmosferycznym.
Niedawno pokazywaliscie Unreal Engine 3 po retuszu, wiem ze tez nie wygladal rewelacyjnie, ale tam przynajmniej dynamicznie zmienial sie swiatlocien (pora dnia/nocy oraz palace sie pochodnie)
zmienialy sie warunki atmosferyczne: wial wiatr i padal deszcz.
Tu nie ma nic takiego a skoro jest test "PhysX combined" to te drzewa powinny sie ruszac a sie nie ruszaly (flagi owszem a palmy w ogole) o deszczczu czy wietrze mozna pomazyc.
juz nie wspomne o ofekcie ktory jest w crysisie 2 gdzie dynamicznie zmienial sie stopien ze to okresle starosci materialu (symulacja z czysta swiezo pomalowana sciana i sciana zjedzona przez czas i rdze)
dla mnie to i tak crysis wyznacza poziom grafiki mimo iz leciwy. owszem w tym benchmarku test z oceanem zwlaszcza ta rdza i koralowce wygladaj swietnie ale pozostalosc to nie jest juz taka rewelka.
Rozumie ze sa testy ktore wyciagaja z kart siodme poty jak dzungla i teselacja na kamiennych figurach ale nie robi to juz takie wrazenia jak chociazby lot balonem czy matrix hall a o bitwie o proxycon nie wspominajac.
czekam na przelomowego 3d marka, ktory wbije w fotel jak protoplasta serii.
na moim wiekowym e5200 :P
http://3dmark.com/3dm11/29059
http://3dmark.com/3dm11/65834
720p: P3796pkt http://3dmark.com/3dm11/66269
1080p: X1450 http://3dmark.com/3dm11/66525
Szkoda, w grach tego nie czuć ale tutaj widać sporo zależy od procesora.
Żeby jeszcze ten 3D Mark wyglądał tak jak masakruje sprzęt...
http://3dmark.com/3dm11/68100
wydaje mi się, że mam trochę za niski wynik procesora.
1. Potrafi "zarżnąć" ówczesne karty. To bardzo dobra wiadomość. Skoro na dzisiejszych topowych kartach mamy po kilkanaście FPS to będzie widać postęp w rozwoju GPU i CPU. Mamy benchmark do "zajeżdżania" współczesnych maszyn :)
2. Nareszcie poszli po rozum do głowy. Są rozdzielczości 720p i 1080p. Pełne panoramy (16:9) a nie jakieś nie wiadomo co, pomiędzy 4:3 a panoramą. Tak powinno być i w Vantage.
Tylko tylu plusów się doszukałem. Cóż.
http://img408.imageshack.us/img408/8190/3dmark2011alekde.jpg
Pozdrawiam
Alek
Physical / logical processors
1 / 2
# of cores
1
http://3dmark.com/3dm11/85706
WTF? CPU-Z, nawet w CoreTempie są 2 rdzenie, wszędzie pokazuje ok, tylko ten 3dmark coś odwala. Może ktoś ma podobny problem?
nie tak źle :)
O co chodzi?? Mimo że cały test przeszesł karta HD 5850
http://3dmark.com/3dm11/109230
win7 ulti 64
hd5870 ,amd pheII 965
czemu?