Chiński gigant z sektora e-commerce – JD – otworzył w Szanghaju pierwszy w pełni zautomatyzowany magazyn przesyłek.
Przyjęcie, sortowanie, pakowanie i przygotowywanie do wysyłki – wszystko to bez udziału choćby jednego człowieka. Taki pełen rozmaitych robotów i maszyn magazyn (zgodnie zresztą z wcześniejszymi zapowiedziami) uruchomił chiński gigant z sektora e-commerce – JD.
JD ma w pełni zautomatyzowany magazyn przesyłek w Szanghaju
Firma JD stworzyła pierwszy na świecie w pełni zautomatyzowany magazyn – ma on powierzchnię 16 tysięcy metrów kwadratowych, a wszystkie zadania w jego obrębie wykonują różnego rodzaju roboty: zarówno stacjonarne, jak i jeżdżące (które unikają kolizji i samodzielnie wytyczają sobie najkrótszą drogę do celu). Tak to wygląda:
Oczywiście JD to nie jedyny gigant, który stawia na automatyzację, ale jest pierwszym, który poszedł aż tak daleko. Amazon, na przykład, wprowadza do swoich magazynów roboty, ale bardziej w formie pomocników, a nie zastępców dla ludzi.
Co tam Chiny – automatyzacja po polsku
Warto też wspomnieć o polskich projektach automatyzacyjnych. Niedawno, na początku września firma Amica otworzyła we Wronkach nowoczesny magazyn wysokiego składowania. Ma 48 metrów wysokości, a w środku 26 tysięcy miejsc paletowych i… mnóstwo robotów. – „W pełni zautomatyzowany system sterowania pozwala układać około 1,6 tys. artykułów na godzinę” – zachwala polski producent.
Inny przykład? Dużo wcześniej, bo w 2012 roku, podobny magazyn w Polkowicach uruchomiła Grupa CCC. W nim również większość zadań odbywa się bez udziału człowieka. Podsumowuje to film „Krótka historii jednej paczki z obuwiem CCC”:
Źródło: JD, Tech in Asia, Amica, Warehouse Monitor, Grupa CCC
Komentarze
16Chwalą się że iz zakład jest ''ekologiczny'' ale za to szybko na śmietnikach kończą ich produkty!!!
Więc trzeba na nich nałożyć jakiś nowy podatek od c zęstego psucia aby było więcej pieniędzy na renty i emerytury, 500+, zasilki socjalne, zasiłki dla uchodźców, zapomogi ubogich i bezdomnych, drogi czy służbę zdrowia!!!
Przy czym może i cały proces magazynowania i pakowania jest zrobotyzowany, ale założę się, że są przygotowani na sytuację, kiedy ktoś wysyła do nich uszkodzone paczki i trzeba się nimi wtedy zająć siłami ludzi... jeszcze.