Ekstremalne podkręcanie za pomocą naciśnięcia jednego przycisku - teraz to możliwe
Chłodzenie zaprojektowane przez kingpina jest łatwiejsze w użyciu i zapewnia pełną kontrolę nad temperaturami podzespołów.
Nastały czasy, gdy ekstremalne podkręcanie sprowadza się do naciśnięcia jednego przycisku :-)
Profesjonalni overclockerzy wykorzystują różne metody niekonwencjonalnego chłodzenia podzespołów komputerowych, ale największą popularnością bez wątpienia cieszy się schładzanie ich ciekłym azotem – zapewnia on bardzo dobrą wydajność, a przy tym jest relatywnie tani. Metoda ta nie jest jednak wolna od wad, bo ciekły azot paruje i wymagane jest jego dolewanie.
Vince „k|ngp|n” Lucido, a więc jeden z najbardziej utytułowanych overclockerów na świecie, najwyraźniej miał dość ciągłego „polewania” azotu i opracował autorski, prototypowy system schładzania podzespołów – zainteresowani mogli zobaczyć go w akcji na stanowisku firmy G.Skill na targach Computex 2016.
Do tej pory overclockerzy zmuszeni byli ręcznie dolewać ciekły azot
Chłodzenie bazuje na czymś w rodzaju zamkniętego obiegu ciekłego azotu, a do sterowania nim wykorzystano przerobiony kontroler Mortal Kombat Fight Stick dla konsoli XBOX – rozwiązanie to pozwala w pełni kontrolować temperaturę podzespołów, więc jest dużym ułatwieniem dla overclockerów.
Zasada działania jest więc podobna do chłodzenia wodnego, ale wymagane jest tutaj zastosowanie drogiego dewara ciśnieniowego (zbiornika z ciekłym azotem, który pompuje go pod ciśnieniem), co raczej wyklucza jego stosowanie w warunkach amatorskich.
Sterowanie odbywa się za pomocą przerobionego kontrolera Mortal Kombat Fight Stick
Zerknijcie jeszcze na prezentację chłodzenia w praktyce.
Źródło: G.Skill
Komentarze
4