Technologie i Firma

Korzystasz z Mastercard? Sprawdź rachunki [AKT.]

przeczytasz w 1 min.

W ostatnich dniach dokonywane przez was płatności mogły być naliczane podwójnie. Koniecznie sprawdźcie, czy was również to dotyczy.

AKTUALIZACJA [06.04.2017]: Otrzymaliśmy informację od Mastercard, że usterka została już zlikwidowana, a zdublowane transakcje – skorygowane.

Jeśli pieniądze nie wróciły jeszcze na wasze konta, nie panikujcie – jak tłumaczy operator: „dalsze rozliczenie transakcji i ich zaksięgowanie na kontach klientów leży po stronie banków-wydawców kart i jest uzależnione od trybu, w jakim księgują transakcje na rachunkach posiadaczy kart płatniczych”.

Mastercard zapewnia też, że udało się wykryć wszystkie „duble” i nie ma konieczności składania indywidualnych reklamacji w bankach.

NEWS [05.04.2017]: O tym, że karty Mastercard podczas dokonywania płatności wykonywały transakcję dwukrotnie (a więc pobierały dwa razy wyższe kwoty niż powinny), użytkownicy donosili od początku tygodnia. Operator przyznaje – jest problem.

Zarówno dokonanie standardowej płatności (czy to zbliżeniowo, czy „klasycznie”), jak i skorzystanie z bankomatu przy pomocy karty Mastercard mogło zakończyć się pobraniem kwoty z konta dwukrotnie. Jest to wynik błędu w systemie informatycznym operatora, który dotyczy wyłącznie użytkowników z Polski, ale dokładny zakres problemu nie jest znany.

Dobra wiadomość jest taka, że błąd jest już zidentyfikowany i (wraz ze skutkami) powinien być usunięty w ciągu maksymalnie trzech dni. Mastercard zapewnia, że nieprawidłowo pobrane pieniądze zostaną zwrócone klientom, ale eksperci radzą też poinformować o problemie banki, jeśli padło się jego ofiarą. 

Dlatego zdecydowanie warto sprawdzić rachunki i w razie czego zwrócić uwagę na to, że należy się zwrot pieniędzy. Bardzo dobrym pomysłem będzie też poinformowanie znajomych o problemie (na przykład wysyłając im link do tego newsa).

„Konta bankowe niektórych posiadaczy kart Mastercard, którzy w ostatnich dniach dokonali transakcji bezgotówkowych i gotówkowych w Polsce mogły zostać obciążone podwójnie. Obecnie wyjaśniamy przyczyny tego technicznego błędu. Jednocześnie intensywnie pracujemy nad identyfikacją wszystkich zdublowanych transakcji i ich korektą, aby konsumenci jak najszybciej otrzymali zwrot błędnie pobranych środków” – to oficjalne oświadczenie operatora.

Źródło: Mastercard, Wprost, wGospodarce

Komentarze

12
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Kenjiro
    6
    Dzięki, dobrze wiedzieć.
    • avatar
      Konto usunięte
      5
      Bank wziął nieoprocentowaną pożyczkę od tysięcy polaków? ;D
      • avatar
        Radical
        3
        Doslownie wczoraj żona zauwazyła że jej zakupy nabiło dwa razy i sie zastanawialiśmy czy z reklamacją iść do sklepu czy banku ;)
        • avatar
          topiq
          2
          O cholerka mi też nabiło dwa razy. Aż się zdziwiłem co do cholery taki niski stan konta? Dzięki za info.
          • avatar
            abukiewicz
            1
            A się zastanawiałem dlaczego mi 2 razy transakcje rozliczyli. reklamacje wczoraj złożyłem i czekam na rozpatrzenie. Ale dobrze wiedzieć, że taka sytuacja zaistniała
            • avatar
              marek
              0
              "dobrym pomysłem będzie też poinformowanie znajomych o problemie (na przykład wysyłając im link do tego newsa)"

              Ale desperacja...
              • avatar
                shoken
                -1
                Pewnie testują jakiś nowy sposób prania pieniędzy xD tutaj 2x sobie policzą tam wprowadza trochę lewej kasy i interes się kreci.
                • avatar
                  Drunky
                  0
                  "Otrzymaliśmy informację od Mastercard, że usterka została już zlikwidowana, a zdublowane transakcje – skorygowane."
                  To jest jednak nieprawdziwa informacja. Dzisiaj o godzinie 16:00 żona płaciła kartą w Carrefourze i trzy razy pobrało tę samą opłatę. W Alior Banku pojawiły się od razu 3 blokady na tę samą kwotę. Co ciekawe, przed chwilą dwie zdublowane blokady zniknęły i została tylko jedna z trzech. Wygląda na to, że nie naprawili usterki, tylko usuwają na bieżąco po jakimś czasie zdublowane transakcje, czyli zrobili taki bypass, a problem dalej występuje.

                  Witaj!

                  Niedługo wyłaczymy stare logowanie.
                  Logowanie będzie możliwe tylko przez 1Login.

                  Połącz konto już teraz.

                  Zaloguj przez 1Login