Legion VR PC wystarczy do komfortowego korzystania z VR, a przy tym jest znacznie lżejszy od modeli konkurencji.
Komputery-plecaki do korzystania z wirtualnej rzeczywistości jeszcze nie cieszą się zbyt dużą popularnością, ale być może wkrótce się to zmieni, bo tego typu konstrukcje prezentują kolejni producenci. Jakiś czas temu pisaliśmy o rozwiązaniach firm MSI i Zotac, natomiast na targach CES Asia 2017 w Szanghaju swoją propozycję zaprezentowała firma Lenovo. Czym próbuje przyciągnąć chiński gigant?
Legion VR PC to po prostu miniaturowy komputer, który przymocowano do szelek – rozwiązanie to eliminuje problem ograniczonego zasięgu przewodów, co znacznie poprawia komfort użytkowania gogli VR. Na obudowie wyprowadzono dwa porty USB 2.0, cztery porty USB 3.0, dwa wyjścia HDMI, a także złącze sieciowe RJ45. Jest też złącze zasilające 12V.
W środku udało się zmieścić mobilny procesor Intel Core i7 „Kaby Lake-H”, kartę graficzną AMD Radeon RX 480 (w planach jest też wersja z RX 580), do 16 GB pamięci DDR4 SO-DIMM, a także nośnik SSD PCIe o pojemności do 1 TB. O odpowiednie temperatury komponentów dba chłodzenie cieczą, dzięki czemu podzespoły nie obniżają swojej wydajności, a użytkownik nie odczuwa dyskomfortu z nagrzewającej się obudowy.
Za zasilanie odpowiadają dwie baterie o pojemności 8730 mAh, które wystarczają na 10 godzin standardowej pracy komputera lub 1,5 godziny w bardziej wymagającym środowisku VR. Całość waży zaledwie 2,5 kg, a więc znacznie mniej niż podobne tego typu konstrukcje konkurencji (MSI VR One waży 3,6 kg, a Zotac VR GO aż 4,5 kg).
Lenovo Legion VR PC ma trafić do chińskich sklepów we wrześniu – początkowo będzie dostępny w promocyjnej cenie 14 999 RMB (równowartość około 8200 PLN), natomiast później już w standardowej 21 999 RMB (równowartość około 12 000 złotych). Jeszcze nie wiadomo kiedy (i czy w ogóle) urządzenie będzie dostępne na europejskim rynku.
Źródło: Notebook Italia, Lowyat
Komentarze
19Nie lepiej(taniej,mniejszy) było by zastosowanie bezprzewodowego stremowania obrazu z komputera który znajdował by się niedaleko, zasięg kilku metrów starczy aby bez przeszkód korzystać z VR w specjalnej hali/pomieszczeniu.