Mieliście do czynienia ze sprzętem Lenovo? Jakie są wasze odczucia co do urządzeń tego producenta?
Lenovo chwali się obecnie mianem największego na świecie producenta komputerów osobistych. Od pewnego czasu coraz lepiej radzi sobie także w sektorze mobilnym i sytuacja ta dotyczy również rynku polskiego. Czemu producent zawdzięcza taką sytuację?
Jeśli wierzyć jego słowom to jedynie realizacji swojej misji. Tą jest sprzedawanie produktów, które cechować mają się atrakcyjną ceną, dobrą wydajnością, a także idącą z tym w parze wysoką jakością wykonania. Patrząc na reakcje klientów wypada dać temu wiarę, a samo Lenovo przedstawiło urządzenia, po które Polacy sięgają najczęściej.
Jeśli chodzi o laptopy to swojego czasu królowały modele Lenovo Y530 oraz Y550, które obecnie ustąpiły miejsca Lenovo Y50, a więc propozycji skierowanej głównie do graczy i wielbicieli multimediów. Przy cenie nieprzekraczającej 4000 złotych oferuje on naprawdę sporo, o czym przekonać możecie się zaglądając do naszych testów.
Jeśli chodzi i nieco niższą półkę cenową to pierwsze miejsca w rankingu sprzedaży zajmują modele z serii G, jak również te z linii B, które znakomicie sprawdzające się w małych firmach i biurach. Najważniejszą cechą tych laptopów jest mnogość konfiguracji, co oznacza, że można znaleźć urządzenie idealnie dopasowane pod względem możliwości, funkcjonalności i ceny, z czego klienci biznesowi często korzystają.
Lenovo powoli staje się jednak ekspertem od urządzeń hybrydowych, do których zaliczają się modele z serii Lenovo YOGA. Łączą one w sobie cechy tabletów i laptopów i mogą pochwalić się bardzo dużą funkcjonalnością. Polakom przypadł do gustu zwłaszcza czas pracy wspomnianych urządzeń, które pod obciążeniem, przy włączonym ekranie są w stanie pracować nawet do 18 godzin. Użytkownicy nie pozostali także obojętni na możliwości podstawki, która wprowadziła pojęcie komfortu korzystania z tabletu na zupełnie nowy poziom. Połączenie innowacyjnej konstrukcji z bardzo dobrymi parametrami technicznymi okazało się strzałem w dziesiątkę.
W polskich sklepach znajdziemy także bogatą ofertę nieco tańszych, klasycznych już tabletów z serii A oraz model S. Te pierwsze dostępne są z ekranami od 7 do 10 cali oraz systemem operacyjnym Android. Wyróżniają się solidnością wykonania oraz bardzo dobrym stosunkiem ceny do jakości. Z powodzeniem zaspokajają potrzeby mniej wymagających użytkowników, którzy potrzebują poręcznego i szybkiego tabletu do codziennego przeglądania stron internetowych, poczty czy nawet grania w niektóre z mobilnych gier. Wspomniany model S8-50 stał się z kolei prawdziwym hitem w gronie młodych ludzi, przyciągając ich nie tylko atrakcyjnymi kolorami, ale również ekranem Infinity oraz długim czasem pracy na baterii.
Nie wypada zapominać też o akcesoriach komputerowych oraz tabletowych. Myszki, głośniki, klawiatury bezprzewodowe, słuchawki, torby czy etui to nie tak spektakularne, ale także często kupowane gadżety.
Mieliście do czynienia ze sprzętem Lenovo? Jakie są wasze odczucia co do urządzeń tego producenta?
Źródło: Lenovo
Komentarze
181) Notebook wysłany do serwisu POCZTĄ POLSKĄ - taka obecna procedura jeżeli klient wysyła sam bez pośrednictwa sklepu:)
2) po tygodniu notebook dotarł, odtąd rozpoczął się proces naprawy... który po 14 dniach ROBOCZYCH zakończył się niepowodzeniem : decyzja - utylizacja sprzętu :) I tutaj zaczynają się schody...
3) uzgodniona procedura wymiany sprzętu na nowy - o parametrach zbliżonych do reklamowanego... UWAGA : DO MIESIĄCA CZASU skontaktuje się pracownik w celu zaproponowania zamiennika! MIESIĄĆ czasu na PROPOZYCJĘ wymiany sprzętu! Rzeczywiście bardzo skomplikowana czynność.. mniejsza z tym .... wakacje.,..urlop...przeżyjemy...
4) po prawie DWÓCH miesiącach walki o podanie wreszcie tego zamiennika, po wielu telefonach - UDAŁO SIĘ!! Zaproponowano mi zastępczy sprzęt... zupełnie inny niż poprzedni : bez ekranu dotykowego itd cóż zrobić - machnąłem ręką, zgodziłem się na wszystko byle już mieć komputer... do 2 tygodni sprzęt ma być już u mnie!
5) Reasumując - przy zakupie, niech każdy się zaznajomi z procedurami reklamacji w tej firmie : brak własnego serwisu ( serwis wykonuje firma MEDION) infolinia w Polsce to tak naprawdę jakiś zwykły pośrednik między serwisem , centralą lenovo i dystrybutorem w Polsce - w sytuacji jak powyżej : BRAK REALNEJ MOŻLIWOŚCI ochrzanienia, poskarżenia się itd !! Rzecznik praw konsumenta rozkłąda ręce - pozostaje dochodzenie praw na drodze cywilnej....
Powodzenia:):)
Jak na budżetówkę ma bardzo solidną obudowę, sprawia wrażenie wytrzymałej/masywnej. Ekran 15,6 cala sprawuje się dobrze, przy większej ilości słońca jest mniej czytelny ale i tak jak na laptop z tego pułapu jest super.
Bateria jest wydajna, no cudów tu nie można mieć bo to tylko lapek za niecały 1000 zł ale za tą cenę jakby ktoś podsunął mi go bez podania wartości to powiedziałbym że wydał na niego przynajmniej 1300 nawet do 1600/1700 zł (procesor w specyfikacji może naprowadzić po cenie ale reszta nie bardzo).
Laptop to Lenovo G50-30.
Po tym jakże pozytywnym zaskoczeniu przy okazji byłem w sklepie z elektroniką i oglądałem inne Laptopy i Tablety z ich oferty i powiem szczerze że desing jak i jakość wykonania w porównaniu do konkurencji stawia wysoko poprzeczkę, coś czuję że dzięki cenom Lenovo może dobrze prosperować na Polskim rynku jeśli tak dalej będzie.
Kupiłem tablet - cena do innych producentów ok, wyposażenie ok.
Po 3 tygodniach rozlał się ekran Jak to w zwyczaju, uznano uszkodzenie mechaniczne, choć to nieprawda.
Gwarancja to pic na wodę. Z resztą co tu dużo pisac, dołączyłem do naiwnych baranów. Poczytajcie sobie opinie o gwarancji. Sprzęt jest ok, schody zaczynają się jak się zepsuje.
Pewnie jakaś akcja informacyjna w sieci wkurzonych klientów radykalnie i szybko zmieniłaby sytuację...
A co do serwisów, nie tylko lenovo ma taki, połowa serwisów to patologia jest (w każdej branży), nieuznawanie na przekór faktom gwarancji, uszkadzanie sprzętu - słynne urywanie kondensatorów, itd, itd.
Tu trzeba zmian systemowych - prawnych i drakońskich kar w setki tysięcy złotych - zmiana do standardów Europy zachodniej nastąpi wtedy szybciutko...
P.S. Laptop z serwisu jedzie już do mnie... 3tygodnie:):) Tak więc serwis lenowo (poza thinkpadami) potrzebuje :
1) podróż do serwisu, odebranie i wypakowanie laptopa - 7 dni
2) sprawdzenie i zdiagnozowanie - 14 dni roboczych
3)wybranie zamiennika dla nienaprawialnego sprzętu - 60 DNI!!!
4) wysłanie wybranego i zaakceptowanego modelu : na dzień dzisiejszy 21 dni - jeszcze czekam :):)
Nie - nie ma tak w innych firmach:) Może są akcje z porysowanymi, uszkodzonymi, nie uznaniem gwarancji itd...tutaj mamy czystą sytuację... wszystko oczywiście zgodne z ich procedurami - ewentualnie sami konsultacji podpowiadają o dochodzenie swoich praw w procesie cywilnym - ot taka polityka firmy:):)