„OLED to początek rewolucji światła, która otworzy przed nami świat o jakim zawsze marzyliśmy”
LG to dzisiaj jeden z liderów sektora RTV. Jest to też firma, która obecnie najbardziej chyba naciska na rozwój technologii OLED. Wyraźnie mogliśmy to zaobserwować podczas zakończonych niedawno targów IFA 2015.
Tegoroczną edycję berlińskich targów rozpoczął swoją przemową dr Sang Beom Han. Dyrektor generalny LG Display stwierdził, że to właśnie dzięki matrycom OLED dokonuje się rewolucyjny skok w dziedzinie wyświetlaczy.
„Żyjemy w epoce wyświetlaczy. To dzięki nim udostępniamy informacje, komunikujemy się. Dzięki wyświetlaczom budujemy wizję przyszłości. OLED to początek rewolucji światła, która otworzy przed nami świat o jakim zawsze marzyliśmy” – mówił.
Wyświetlacze typu OLED charakteryzują się wiernym odwzorowaniem barw, wysoką jasnością, dużym kontrastem oraz krótszym czasem reakcji. Dr Sang Beom Han przyznał, że to wszystko jest niezwykle ważne, ale prawdziwą rewolucję przynosi co innego: dynamika formy, jaką mogą przybrać takie wyświetlacze.
„Matryca OLED ze względu na brak podświetlenia oraz dodatkowych warstw jest znacznie mniej skomplikowana od panelu LCD, a z czasem będzie też tańsza w produkcji. Wyświetlacze OLED mają wyjątkowe i wręcz wspaniałe właściwości: mogą być składane, zwijane, elastyczne, ubieralne (wearable) i do tego przezroczyste. Dlatego bez cienia wątpliwości, możemy stwierdzić, że to na tej technologii będą oparte wyświetlacze nowej generacji” – kontynuował dr Han.
Po takich słowach nie mogło oczywiście zabraknąć prezentacji. Firma LG Display przedstawiła zgromadzonej publiczności kilka prototypowych ekranów z matrycami OLED. Wśród nich znalazł się 111-calowy „falisty” dwustronny ekran, który został wykonany z trzech 65-calowych połączonych ze sobą wyświetlaczy OLED Ultra HD.
Zaprezentowano również 55-calowy dwustronny ekran biznesowy. Waży zaledwie 12 kg, a jego obudowa ma grubość 5,3 mm. Potencjalnych zastosowań komercyjnych zabraknąć zatem nie powinno.
Ponownie pokazano także supersmukły, bo mający mniej niż 1 mm grubości, 55-calowy wyświetlacz OLED wyposażony w magnetyczny uchwyt. Dzięki temu możliwe jest szybkie przymocowanie go do ściany i utworzenie w ten sposób niemal idealnie płaskiej powierzchni.
Podczas targów IFA 2015 ujawniono również plany biznesowe działu Home Entertainment. Wynika z nich, że celem LG jest pięciokrotne zwiększenie telewizorów OLED w stosunku do pieszego półrocza. Cel brzmi następująco: co najmniej jeden telewizor OLED na minutę.
Dyrektor generalny działu Home Entertainment w firmie LG, Brian Kwon, zawarł strategię w czterech punktach:
- utrzymywanie pozycji lidera ogólnoświatowego rynku telewizorów OLED
- wdrożenie zintensyfikowanych kampanii marketingowych wspierających sprzedaż telewizorów OLED
- umocnienie dominującej pozycji na rynku telewizorów z platformą Smart TV
- zwiększenie rentowności w segmencie urządzeń audio/wideo
W jaki sposób Koreańczycy chcą tego dokonać? Przede wszystkim poprzez poszerzenie i zróżnicowanie swojej oferty telewizorów OLED, tak aby wpasować się w preferencje klientów. Firma LG chce też poważnie zainwestować w kampanie marketingowe. Funkcjonalność Smart TV ma być natomiast nieprzerwanie rozszerzana.
Źródło: LG, Digital Trends
Komentarze
15LG ma psedo-OLED i nie jest to emisja światła tylko zmodyfikowane LCD.
Prawdziwe OLED ma duże problemy i jest droższe niż to od LG psedo-OLED. Tak jak LCD wyparło z rynku kineskopy i plazmę, tak teraz to od LG zamyka rynek TV dla prawdziwego OLED i zostawia mu ten ze smartfonami.
Problemem jest jednorodność kolorów w OLED na dużych ekranach TV.
Ale jest nowa nadzieja (koń trojański) na rynku - Quantum Dot ;)