LG zapowiada ultra panoramiczne monitory z obsługą FreeSync [AKTUALIZACJA]
W przyszłym roku mają zadebiutować modele LG o proporcjach ekranu 16:9 i 21:9.
Wszystko na to wskazuje, że przyszły rok będzie obfitował w premiery monitorów z obsługą technologii FreeSync. Swoje modele ma zaprezentować również firma LG.
Producent ten planuje wprowadzić do oferty zarówno modele o standardowych proporcjach 16:9, jak i coraz popularniejsze panele o proporcjach 21:9 (tzw. ultra panoramiczne). Jeżeli chodzi o te drugie, na pewno pojawią się dwa modele – o przekątnej 29 cali i rozdzielczości 2560 x 1080 pikseli, a także o przekątnej 34 cali i rozdzielczości 3440 x 1440 pikseli. Obydwa mają bazować na matrycy IPS o czasie reakcji nie większym niż 5 ms.
Kiedy powinniśmy się spodziewać premiery zapowiadanych modeli? Dokładny termin jeszcze nie jest nam znany, ale w kuluarach mówi się o początku przyszłego roku.
Przy okazji warto przypomnieć, że podobne konstrukcje zapowiedziała również firma Samsung, a iiyama ma model wymagający aktualizacji o obsługę tego rozwiązania.
Aktualizacja 31.12.2014 11:20
Poznaliśmy trochę więcej szczegółów odnośnie modelu LG UltraWide 34UC97 - pierwszego ultra panoramicznego monitora z technologią AMD FreeSync. Producent zastosował tutaj 34-calową matrycę IPS o rozdzielczości Quad HD (3440 x 1440 pikseli). Panel ten charakteryzuje się szerokimi kątami widzenia (na poziomie 178/178 stopni) i 99% pokrycia palety barw sRGB. Dodatkowym atutem jest kompatybilność z interfejsem Thunderbolt 2, dzięki czemu monitor sprawdzi się też z komputerami Apple Mac.
Oficjalna premiera modelu UltraWide 34UC97 ma nastąpić podczas targów CES 2015. Przy okazji producent pochwali się innymi interesującymi konstrukcjami – np. zakrzywionym modelem UltraWide Multi-Display 34UC87M z ekranem o proporcjach 21:9 oraz modelem Digital Cinema 4K 31MU97 o rozdzielczości 4K (4096 x 2160 pikseli).
Źródło: WCCFTech, LG
Komentarze
43A w przypadku monitora to jak kupować to porządny a nie jakieś chłamy, od których tylko bolą oczy.
Oczywiście kilka monitorów oferuje to samo, ale nie przeskakiwanie wzrokiem między osobnymi urządzeniami (ramek w całości się nie pozbędziemy) jest po prostu lepsze. Kursor myszy mamy cały czas pod kontrolą - nie przeskakujemy nim z jednego ekranu na drugi.
Ale oby to nie stało się marketingową modą i wyparło monitory 16x9 i 16x10.
Bo sądzę, że więcej jest osób, którzy woleli by mieć 16x10 niż 21x9.
Choćby do domu, codziennego użytku - nie każdy potrzebuje 2 monitorów do pracy.
Juz policzone dla 21:9 2560x1080 będzie to dokładnie 106.26 FOV
Dla 3440 x 1440 będzie to 167.05 czyli bardzo ładnie ludzkie oczy mają około 180-200 stopni tylko malo jaka gra pozwala ustawić FOV na wiecej niz 120 nie wiedziec czemu.
Trochę lipa.... ale do pracy idealny. Wstrzymam się ze zmianą monitora do momentu opublikowania cen takich ultra szerokich.
Teraz zobacz wytłumaczenie obrazkowe
http://www.cinematic.pl/foto/kat_widzenia.jpg
Teraz zobacz sobie przykładowe zdjęcie zrobione z bardzo szerokim kontem na twoim monitorze i zastanów co na nim nie pasuje.
http://1.bp.blogspot.com/-ZNXS7Ip2BhQ/VFiRVr4Jj6I/AAAAAAAAHrg/NDv1HX0NU-I/s1600/the_train_by_kkokosz-d69j61r.jpg
Jakby wydrukować to w odpowiednich proporcjach na długiej kartce o owinąć wokół głowy, to wtedy wyglądało by normalnie. To samo jest z fov w grach, przy nie dużej zmianie nie widać tego tak mocno, ale ustawienie za wysokiego kąta widzenia zniekształca obraz i jest nienaturalne a 90° i więcej właśnie takie jest o ile nie siedzisz przyklejony do monitora.