Subtelne zmiany, które mają bardzo duży wpływ na czytelność i przejrzystość usługi Google Maps.
Google to firma znana z przykładania dużej wagi do szczegółów w swoich aplikacjach i usługach. Choć wprowadzane przez nią zmiany przeważnie są bardzo subtelne i często niezauważalne dla przeciętnego użytkownika, mogą mieć realny wpływ na komfort korzystania z narzędzi. Właśnie takie odświeżenie spotkało ostatnio Google Maps.
Miesiąc temu wprowadzone zostały nowe zdjęcia satelitarne do usługi Google Maps, a teraz amerykański gigant zajął się widokiem standardowym (Road View). Cel: poprawienie czytelności. Sposób: zbilansowanie wyświetlanych informacji tak, by nie powstawał efekt przepełnienia oraz poprawa kolorystyki i typografii. Efekt: naprawdę świetny. Poniżej możecie zobaczyć porównanie:
Firma Google zawsze przywiązywała ogromną wagę do kolorów. Pamiętacie pewnie akcję „50 shades of blue”, kiedy to gigant wydał 200 milionów euro na wybór odpowiedniego odcienia niebieskiego do przeglądarki. Ile kosztowała nowa kolorystyka Map nie wiadomo, ale trzeba przyznać, że ma sens:
Odświeżony wygląd jest stopniowo wprowadzany do Map w przeglądarce oraz na urządzeniach mobilnych z Androidem i iOS. Obecnie trwają też testy trybu Wi-Fi.
Źródło: The Next Web, Google Blog
Komentarze
3Może tak jakiś wybór i kilka opcji ustawień? Czy każdemu musi odpowiadać jedna wersja?