Technologie i Firma

Mapy Google czytelniejsze, dzięki drobnostkom

przeczytasz w 1 min.

Subtelne zmiany, które mają bardzo duży wpływ na czytelność i przejrzystość usługi Google Maps.

Google to firma znana z przykładania dużej wagi do szczegółów w swoich aplikacjach i usługach. Choć wprowadzane przez nią zmiany przeważnie są bardzo subtelne i często niezauważalne dla przeciętnego użytkownika, mogą mieć realny wpływ na komfort korzystania z narzędzi. Właśnie takie odświeżenie spotkało ostatnio Google Maps.

Miesiąc temu wprowadzone zostały nowe zdjęcia satelitarne do usługi Google Maps, a teraz amerykański gigant zajął się widokiem standardowym (Road View). Cel: poprawienie czytelności. Sposób: zbilansowanie wyświetlanych informacji tak, by nie powstawał efekt przepełnienia oraz poprawa kolorystyki i typografii. Efekt: naprawdę świetny. Poniżej możecie zobaczyć porównanie:

Google Maps lipiec 2016

Google Maps lipiec 2016 zoom

Firma Google zawsze przywiązywała ogromną wagę do kolorów. Pamiętacie pewnie akcję „50 shades of blue”, kiedy to gigant wydał 200 milionów euro na wybór odpowiedniego odcienia niebieskiego do przeglądarki. Ile kosztowała nowa kolorystyka Map nie wiadomo, ale trzeba przyznać, że ma sens:

Google Maps kolory

Odświeżony wygląd jest stopniowo wprowadzany do Map w przeglądarce oraz na urządzeniach mobilnych z Androidem i iOS. Obecnie trwają też testy trybu Wi-Fi.

Źródło: The Next Web, Google Blog

Komentarze

3
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    rqtdev
    1
    Mapy czytelniejsze ale nie dla każdego. Wczoraj zauważyłem, że moja trasa biegowa dookoła osiedla zmieniła się z grubej szerokiej drogi na 1-pikselową ścieżkę. Dzięki Google za takie "udogodnienia".

    Może tak jakiś wybór i kilka opcji ustawień? Czy każdemu musi odpowiadać jedna wersja?

    Witaj!

    Niedługo wyłaczymy stare logowanie.
    Logowanie będzie możliwe tylko przez 1Login.

    Połącz konto już teraz.

    Zaloguj przez 1Login