Korzystanie z Map Google dla firm stało się dużo bardziej kosztowne
Mapy Google to teraz platforma, która ma dawać konkretny przychód gigantowi z Mountain View. Przedsiębiorcy zapłacą dużo więcej za możliwość wykorzystania tych narzędzi.
Mapy Google jakie są, każdy widzi, a kto korzystał, ten wie też, że jest to bardzo wygodne narzędzie. Nic więc dziwnego, że przedsiębiorcy często wykorzystują tę usługę przy tworzeniu własnych lokalizatorów na stronach. Niewykluczone jednak, że wkrótce część z nich się z nią pożegna, a na pewno jest to prawdą w przypadku serwisu GdziePoLek, którego właściciele pokazali, co dla nich oznacza nowy cennik zaproponowany przez Google.
Platforma Google Maps z API Maps, Places i Routes, pozwala wykorzystywać mapy z google’owskiej usługi do tworzenia własnych mapek (na przykład stanowiących tło dla wyszukiwarek lokalizacji, czy też odpowiadających na pytanie „jak dojechać”). Dla wielu firm jest to zatem istotne narzędzie.
Do tej pory przysługiwał bezpłatny limit na poziomie 750 tysięcy zapytań miesięcznie. Został on zmniejszony do zaledwie „ok. 28 tysięcy”, jak podaje GdziePoLek, a to prawie 30 razy mniej. Jakby tego mało, wysokość pakietu 1000 wyświetleń wzrosła z 50 centów do ...7 dolarów (lub ewentualnie 5,60 dol., jeśli odsłon jest dużo więcej).
Przedstawiciele GdziePoLek wyliczyli, że za korzystanie z Google Maps i Google Places musieliby każdego miesiąca płacić naprawdę sporo…
Nic więc dziwnego, że poszukują teraz alternatywy (i pewnie nie oni jedyni). Cennik dostępny jest na stronie Google Maps Platform.
Źródło: GdziePoLek, GovTech, Google
Komentarze
7Są firmy dla których takie wydatki to jak... zakup papieru toaletowego.
Google ma to wszystko przeanalizowane bardzo dogłębnie
i najwidoczniej doszli do wniosku że nawet jeśli coś stracą
w takich krajach jak Polska i tym podobne, to i tak
odrobią to z nawiązką w pozostałej części świata.
"Jan Kowalski rezygnuje z chodzenia na basen bo wzrosła cena multisporta"