Gra Mass Effect 4 wykorzysta silnik Frostbite
BioWare potwierdza
Oficjalnych informacji dotyczących gry Mass Effect 4 (nazwa może zostać jeszcze zmieniona) nie było do tej pory wiele. BioWare zdradziło jednak pierwsze ważne szczegóły.
Mocnym punktem nowej odsłony serii powinna być dobra oprawa graficzna. Za produkcję odpowiada studio BioWare Montreal, którego dyrektor - Yanick Roy - zdradził, że Mass Effect 4 wykorzystywać będzie silnik Frostbite.
"Gra zostanie zbudowana przy pomocy niesamowitej technologii Frostbite, która będzie jej solidnym fundamentem. Tym bardziej, że wykorzystamy tutaj wiele nowych rozwiązań zastosowanych już w Dragon Age III."
Yanick Roy zaznaczył jednocześnie, że silnik Frostbite nie będzie tutaj jedyną nowością. Najnowszy Mass Effect ma oczywiście nawiązywać do poprzednich odsłon serii, ale bardziej pod kątem olbrzymiego świata gry i licznych ras, a nie opowiadanej historii.
Nie spotkamy bowiem już Sheparda, a zupełnie nową, niekoniecznie podobną do niego postać. Pojawić mają się też nowe rozwiązania dotyczące samej rozgrywki, ale jakiekolwiek szczegóły poznamy zapewne niezbyt szybko.
Nowy Mass Effect jest w bardzo wczesnych etapach produkcji, co więcej BioWare Montreal nadal szuka projektantów, animatorów, programistów i kierownika rozwoju, którzy dołączą do zespołu i współtworzyć będą grę. Miejmy nadzieję, że interesującą.
Źródło: ign, nextgengamingblog
Komentarze
40Nie wiem jak wy ale ja mam problem z nazwaniem Frostbiete...niesamowitą technologią. Dla mnie zaawansowany silnik oferuje przede wszystkim dużo w kwestii interakcji z otoczeniem, modelu zniszczeń, fizyki, a nie tylko "ładniejszych", mocniejszych, przesadzonych efektów świetlnych. W zakresie interakcji z otoczeniem to nawet Source wydaje się lepszy niż Frostbite ale ostatnią, znaczącą, wielką tech pozostaje CE2. Jamen.
Jak dla mnie optymalizacja w NFS MW jest ok :-)
Osobiście postawiłbym na CryEngine 2 ze względu bardzo dobrej optymalizacji. UE3 niby jest elastyczny itd. ale z tym silnikiem kojarzy się taka "cukierkowość" i nie za specjalna fizyka. RAGE od R* działał dobrze w RDR, w GTA4 już było trochę słabiej. Do tego fizyka w GTA4 jest generowana przez Havoka, a nie sam RAGE. Panowie z Criterionu ostatnio pokazali jak ot można skaszanić całkiem niezły silnik.
Tak więc końcowo najlepiej wypadł by CryEngine 2.
Niby czemu? Przecież da się przejść ME3 by Shepard, żył. Jaka lipa -.- ;/