Macie konto w mBanku, a Wasza aplikacja bankowa zaczęła wyświetlać dziwne komunikaty? Cóż, to nie jedyne problemy z bankiem.
To nie jest dobry dzień dla mBanku. Bank przypadkowo zaczął rozsyłać dziwne komunikaty do klientów, a później doświadczył awarii infrastruktury i systemu call center.
Dziwne komunikaty w aplikacji mBank
Krótko po godzinie 15 użytkownicy mBanku zaczęli dostawać dziwne komunikaty w aplikacji mobilnej – przykład możecie zobaczyć poniżej:
mBank pozdrawia... w dosyć nietypowy sposób
Skąd takie wiadomości? Możemy się tylko domyślać, że programiści zaczęli testować nową funkcjonalność… od razu „na produkcji” (w używanej aplikacji, bez wcześniejszego sprawdzenia zmian w środowisku testowym).
Klienci poczuli się zaskoczeni, więc zaczęli masowo logować się do banku. Efekt chyba był łatwy do przewidzenia - przeciążenie serwerów i wyłączenie infrastruktury. Na awarii ucierpiał także system call center, który zapewne miał „nieco więcej” połączeń od podirytowanych klientów.
mBank uspokaja – systemy wracają do normy
mBank opublikował na swoim Twiterze komunikat, w którym przeprasza za zaistniałą sytuację i prosi o chwilę cierpliwości. Jednocześnie prosi, by nie klikać w powiadomienia (może to spowodować spowolnienie działania aplikacji).
Przepraszamy za wysłanie do Was testowych wiadomości push w aplikacji. Prosimy, nie reagujcie na nie. Klikanie w powiadomienia, powoduje spowolnienie działania aplikacji, Prosimy o chwilę cierpliwości. Mogą wystąpić również opóźnienia w połączeniach z call center.
— mBank (@mBankpl) August 5, 2020
Obecnie infrastruktura mBanku wraca do normy. Można się zalogować na stronę banku. Nie ma też problemu z obsługą kart.
Źródło: Niebiezpiecznik, Twitter @ mBank
Zobacz więcej o przykrych awariach:
- Garmin zmaga się z wielką awarią. Nie działa Garmin Connect (i nie tylko)
- Awaria sieci Play, są problemy z SMSami
- Duża awaria w T-Mobile. Użytkownicy z całej Polski zgłaszają problemy
Komentarze
19