Jesteście ciekawi, jaki tytuł okazał się tym najwyżej ocenianym?
Oceny gier ważna rzecz. Przez zakupem warto przecież sprawdzić, po co tak naprawdę się sięga. W takim przypadku nie sposób pominąć serwisu Metacritic, którym niektórzy się sugerują, inni go wyśmiewają, ale dla nikogo nie jest zapewne anonimowy.
Największy internetowy zbiór ocen na temat gier (i nie tylko, ale nie odbiegajmy od tematu) opublikował właśnie najważniejsze statystyki dotyczące zeszłego roku. Jesteście ciekawi, jaki tytuł okazał się tym najwyżej ocenianym? Zaskoczeni raczej nie będziecie.
Lista tytułów, które zdołały osiągnąć wynik na poziomie minimum 90% liczy sobie 14 pozycji. Dużo? Mało? Niezależnie od indywidualnej oceny takiego stanu rzeczy na szycie zestawienia znalazło się Grand Theft Auto V. Co więcej, produkcja Rockstar Games zagościła także na drugiej pozycji, ponieważ osobno oceniane są propozycje na każdą z platform.
Najlepiej ocenione gry 2014 roku na Metacritic:
- Grand Theft Auto V (Xbox One) - 97%
- Grand Theft Auto V (PlayStation 4) - 96%
- The Last of Us Remastered (PlayStation 4) - 95%
- Super Smash Bros. for Wii U (Wii U) - 92%
- Dark Souls II (Xbox 360) - 91%
- Bayonetta 2 (Wii U) - 91%
- Dark Souls II (PC) - 91%
- Dark Souls II (PlayStation 3) - 91%
- Diablo III: Ultimate Evil Edition (PlayStation 4) - 90%
- Rayman Legends (PlayStation 4) - 90%
- Velocity 2X (PS Vita) - 90%
- Fez (PlayStation 4) - 90%
- Shovel Knight (3DS) - 90%
- Guacamelee! Super Turbo Championship Edition (Wii U) - 90%
Najlepiej oceniane były gry na konsolę Xbox One, gdzie średnia wyniosła 72,4%. Tylko nieco gorszy wynik osiągnęły jednak tytuły na PlayStation 4 - 72%, a także PC - 70,4%. Dalej znalazły się produkcje na konsole PlayStation 3, Wii U i Xbox 360 z wynikami odpowiednio 68%, 66,8% oraz 66,7%.
Źródło: metacritic, facebook
Komentarze
63To że blokują rozwój grafiki i nie tylko wynika z logiki i praw fizyki jakim jest upływ czasu. Postęp idzie (szedłby szybciej) niż lata pomiędzy kolejnymi wersjami konsol, a gdzie tam od fazy prototypu do masowej produkcji konsoli, nie ma co zaklinać rzeczywistości.
Już teraz konsolom (zwłaszcza od MS) upgrade hardware-u by się przydał, a gdzie tam do kolejnej generacji.
wiec Wy minusujcie, a ja ide pograc w GTA, albo Last of us :)
A rozwoju grafiki na PC nie hamują konsole a wydawcy i developerzy którym nie chce się ani optymalizować aby nie trzeba co 4 lata zmieniać kompa(części) gdy konsole stoją w miejscu, ani robić lepszych tekstur czy ulepszać silnika graficznego.