W grze Metro Exodus nie będzie otwartego świata, ale będą za to naprawdę dużych rozmiarów lokalizacje. Teraz możemy rzucić na nie okiem, bo ekipa 4A Games opublikowała na łamach Game Informera garść nowych screenów.
Jeszcze wiele miesięcy dzieli nas od premiery Metro Exodus, która – jak można wyczytywać w komentarzach – jest dla wielu kandydatką do gry roku. Aby jednak powolutku rozbudzać emocje, odpowiedzialna za nią ekipa 4A Games pochwaliła się nowymi screenami, wyjaśniając przy okazji kwestię otwartości świata, który przedstawiają.
Początkowo bowiem wydawało się, że w Metro Exodus będziemy mieli do czynienia z otwartym światem. Jeśli to nie przypadło wam do gustu, to pewnie ucieszycie się na wieść, że będzie nieco inaczej.
Ekipa 4A Games ponownie „zamknie” nas w miejscówkach poświęconych danym etapom – różnica będzie polegać jednak na tym, że będą to naprawdę spore lokalizacje. Najobszerniejsza będzie mieć 2000 metrów kwadratowych, a więc będzie kilkanaście razy większa niż te, do których byliśmy zapraszani w Last Light.
Po dużych lokalizacjach będzie można przemieszczać się na nogach, jak i „kolejką”, która pozwoli szybciej dostać się do celu, a przy okazji nacieszyć oczy krajobrazem.
Czego jeszcze się dowiedzieliśmy? Ano między innymi tego, że w Metro Exodus czekać będzie na nas czekać olbrzymi arsenał i różnoracy przeciwnicy: inni w danych lokalizacjach i przy danej pogodzie.
Warto w tym miejscu podkreślić, że opowieść, jaką przygotowała ekipa 4A Games, będzie bardzo długa i pozwoli nam zobaczyć, jak dziki świat zmienia się od wiosny, przez lato i jesień, aż po zimę.
Jako że w zniszczonym świecie trudno wyczuć, kto jest przyjacielem, a kto wrogiem, pojawi się też specjalna opcja odkładania broni do kabury, co będzie sygnałem dla innych postaci, że jesteśmy nastawieni pozytywnie.
Równocześnie przeprojektowany został mechanizm skradania się. Szczegóły nie zostały ujawnione, ale ma być „trudniej i bardziej realistycznie”, co zdecydowanie brzmi dobrze.
Metro Exodus zmierza na PC, PlayStation 4 i Xbox One. Premiera została zaplanowana na jesień.
Źródło: Game Informer, Dark Side of Gaming
Komentarze
33Tylko niech na litość boską zmienią system "filtrów", skoro silą się na realizm to niech te filtry wytrzymują troszkę dłużej niż minutę ... lub o zgrozo niech koleś ma np mały zbiornik z powietrzem (co w sumie byłoby logiczniejsze niż korzystanie z filtrów).
Człowiek chce sobie połazić po powierzchni i pozwiedzać a nie biegać byle szybciej bo się zaraz uduszę ;)
____________________________________________
A pamiętam jakim benchmarkiem było Metro 2033 i grało się w 20-30fps...
A potem nowy kompuer, gtx 1070 by sprawdzić jak super będzie działać. I działało! Ta, bo nie zauważyłem że konsolowy port "metro 2033 redux" odpaliłem.. i coś grafika takiego wrażenia nie robiła, jak kiedyś. Potem się zorientowałem i jak zainstalowałem to prawdziwe 2033 już wiedziałem dlaczego :)
Czyli co, największa lokacja będzie miała w przybliżeniu niecałe 45m x 45m? No to już widzę jak sobie poszalejemy - toż najmniejsze areny w Q3A były większe.
Dla mnie bomba. Nie kazda gra potrzebuje otwartego nudnego swiata. A4 games są nieźli w napakowanych akcją i fabuła tunelowych światach, zobaczymy co im wyjdzie z trochę większymi lokacjami.