Czy grafika zintegrowana z procesorami Intel Skylake pozwoli na rozgrywkę w Metal Gear Solid V: Phantom Pain
Metal Gear Solid V: The Phantom Pain to z pewnością jeden z pretendentów do gry roku. Ze wszystkim stron napływają entuzjastyczne recenzje tej gry.
Fanów serii z pewnością smuci konflikt pomiędzy Hideo Kojimą i Konami oraz to, że jest to najprawdopodobniej ostatnia część tej kultowej serii.
Oficjalne wymagania piątej części MGS nie są najwyższe - przynajmniej jeśli chodzi o karty graficzne. Wśród minimalnych wymagań wymienia się procesor Intel Core i4 4460 i kartę graficzną GeForce GTX 650. Zalecane wymagania to Intel Core i7 4790 i karta graficzna GeForce GTX 760.
Wiemy oczywiście, że wymagania podane przez producenta rzadko mają pokrycie w rzeczywistości. Optymalizację gry warto sprawdzić na własną rękę.
Co z posiadaczami słabszych komputerów? Czyżby pozostawała im pierwsza część serii Metal Gear? ;-)
Metal Gear (NES) - tak się grało w roku 1987
Postanowiliśmy sprawdzić jak z MGS V poradzi sobie grafika zintegrowana z procesorami Intel Skylake. Mowa oczywiście o HD 530, która jest jedynie nieco szybsza niż układ HD 4600 znany z czwartej generacji Core (Haswell). Testy tej zintegrowanej grafiki znajdziecie oczywiście w naszej recenzji Intel HD 530.
W testach wykorzystaliśmy następującą platformę:
- procesor Core i5 6600K (tryb Enhanced Turbo)
- pamięci RAM G.Skill Ripjaws 4 3000 MHz
- płytę ASUS Maximus VIII Gene
Jak widać na załączonym materiale wideo, stosunkowo słaba integra jaką jest HD 530 radzi sobie nieźle z grą w ustawieniach najniższych i rozdzielczości 1360 x 768 (około 45 fps). Zwiększenie rozdzielczości do 1920 x 1080 to już około 30 klatek na sekundę.
Wszystko wskazuje na to, że nawet posiadacze słabszych komputerów, którzy będą chcieli zagrać w Phantom Pain, mogą spać spokojnie. Wkrótce na naszych łamach pojawi się test popularnych kart graficznych w tej grze.
Źródło: informacja własna
Komentarze
52Sam mam i4790k i gtx970 (głównie do pracy) oraz do gierek z kolegami PS4, ale to co robią teraz na PC-tach to porażka. Za rok lub dwa się okaże się, że na kompie za którego dałem grubą kasę nie pogram w które będę mógł grać na konsoli dziś wartej 1k zł (tyle, że ta sama gra na konsolę będzie kosztować 2x więcej).
Kolega pokazujacy na Intelu 530 miał pamięci w dual channel, co też tej integrze dużo pomaga, powinno to być zaznaczone w artykule