MICA przyciąga wzrok, ale nie może być inaczej skoro wykończenia wykonane zostały między innymi z 18-karatowego złota i pereł z Chin.
Sektor urządzeń mobilnych noszonych na nadgarstkach systematycznie się powiększa. Klienci podchodzą do tego typu propozycji ze sporą rezerwą, ale producenci widzą tu bardzo duży potencjał. Dowodem tego coraz większe zainteresowanie się produktami wearable ze strony firmy Intel.
Właśnie poinformował on o wprowadzeniu na rynek bransoletki MICA (My Intelligent Communication Accessory), którą przygotowano wspólnie z Opening Ceremony. Zastanawiacie się co dom mody może mieć wspólnego z tego typu propozycją?
Niektórzy z Was zapewne odgadli już, iż zdecydowano się postawić tutaj głównie na wygląd. MICA rzeczywiście przyciąga wzrok, ale nie może być inaczej skoro wykończenia wykonane zostały z 18-karatowego złota oraz, w zależności od wyboru klienta (głównie raczej klientki), czarnej skóry węża i pereł z Chin lub białej skóry węża, tygrysiego oka z Afryki Południowej i obsydianu z Rosji.
„Nasza pionierska współpraca z Opening Ceremony i wprowadzenie inteligentnej biżuterii, definiującej całą kategorię, zmienia technologię wearable w stylowy dodatek, który kładzie nacisk zarówno na design, jak i funkcjonalność. MICA odzwierciedla filozofię Intela, zgodnie z którą technologia powinna ulepszać biżuterię, tak, by urządzenia wearable były nie tylko łatwe w użyciu i przydatne, ale też pożądane.”— Ayse Ildeniz, wiceprezes i dyrektor generalny ds. rozwoju biznesu i strategii, New Devices Group, Intel Corporation
Nieco gorzej wygląda tutaj strona czysto techniczna. Niemal każdy z nowszych SmartWatchy oferuje więcej możliwości, ale w tym przypadku nie będą one chyba najważniejsze. Dostęp do wiadomości tekstowych, powiadomień z poczty, wydarzeń z Facebooka oraz Kalendarza Google z pewnością wystarczy. Wszystko wyświetlane będzie na zakrzywionym ekranie OLED (1,6", 256 x 160 pikseli), a nad sprawną pracą urządzenia czuwać ma zmodyfikowana wersja systemu Linux. Czas pracy na baterii wynosić ma z kolei około dwóch dni.
„MICA pełni funkcję rozszerzenia smartfona wtedy, kiedy noszenie telefonu nie jest zbyt wygodne. Pozwala to użytkownikom odbierać wiadomości tekstowe i powiadomienia o e-mailach, dzięki czemu mogą pozostawać w kontakcie, a jednocześnie nosić na sobie modną biżuterię niemal na każdą okazję.” — Chris Penrose, wiceprezes, Internet of Things Solutions, AT&T
MICA już na poczatku grudnia pojawi się w sklepach na terenie USA. Cena bransoletki wynosić będzie 495 dolarów. Co powiecie o tego typu propozycji? Ciekawi jesteśmy zwłaszcza zdania naszych czytelniczek.
Źródło: Intel
Komentarze
5